<p>Hoi! 2 weken geleden hadden ze het vermoeden dat ik te veel vruchtwater had. Er is toen vorige week een groeiecho gemaakt en het vruchtwater was toen 6,7 cm, wat dus goed was. Ik was gerustgesteld.</p><p>Nu heb ik gisteren een klap in mijn buik gekregen waardoor de gynaecoloog een echo en ctg maakte voor de zekerheid. CTG zag er prima uit. Echter vond de gynaecoloog dat ik een erg forse buik heb voor de termijn. Bij de echo was het vruchtwater nu 9,1 cm (max 8 moet het zijn)!! De gynaecoloog vond het echt te veel.</p><p>Nu moet ik maandag een glucosetest laten doen. Maar vanmiddag moest ik toevallig bloedprikken waarin ook glucosebepaling zat. Deze was 4,2 dus prima. Ik denk zelf niet aan suikerziekte... Donderdag moet ik ivm het vruchtwater naar de gynaecoloog.</p><p>Ik maak me echter best veel zorgen er over omdat het vruchtwater zoveel is... Ook omdat er op internet zoveel oorzaken staan waaronder aangeboren afwijkingen zoals niet goed vruchtwater slikken etc. </p><p>Heeft iemand hier ervaring met te veel vruchtwater? Hoe ging dit bij jou?</p><p> </p>