Zorgen om vruchtwater

<p>Hoi! 2 weken geleden hadden ze het vermoeden dat ik te veel vruchtwater had. Er is toen vorige week een groeiecho gemaakt en het vruchtwater was toen 6,7 cm, wat dus goed was.  Ik was gerustgesteld.</p><p>Nu heb ik gisteren een klap in mijn buik gekregen waardoor de gynaecoloog een echo en ctg maakte voor de zekerheid. CTG zag er prima uit. Echter vond de gynaecoloog dat ik een erg forse buik heb voor de termijn. Bij de echo was het vruchtwater nu 9,1 cm (max 8 moet het zijn)!! De gynaecoloog vond het echt te veel.</p><p>Nu moet ik maandag een glucosetest laten doen. Maar vanmiddag moest ik toevallig bloedprikken waarin ook glucosebepaling zat. Deze was 4,2 dus prima. Ik denk zelf niet aan suikerziekte... Donderdag moet ik ivm het vruchtwater naar de gynaecoloog.</p><p>Ik maak me echter best veel zorgen er over omdat het vruchtwater zoveel is... Ook omdat er op internet zoveel oorzaken staan waaronder aangeboren afwijkingen zoals niet goed vruchtwater slikken etc. </p><p>Heeft iemand hier ervaring met te veel vruchtwater? Hoe ging dit bij jou?</p><p> </p>
 
Ik had bij mijn dochter ook teveel vruchtwater en normale suikerwaardes. En uitermate gezonde baby gekregen. Veel groeiechos gehad op een gegeven moment vonden ze der 2,5 Week voorlopen maar trok recht maar 1,5 week. Ben bevallen met 38 weken en 6 dagen van dochter van 3570 gram. Geen kleintje maar ook niet absurd of iets. Hopelijk stelt dit je gerust 
 
Als jij vanmiddag gewoon bloed hebt geprikt is dit wat anders dan de glucosetest die je krijgt tijdens je zwangerschap. Dit gebeurt namelijk nuchter en je moet een speciaal drankje drinken. Ze prikken je nuchter en twee uur nadat je dit drankje hebt gedronken. Wat ik uit je bericht begrijp heb je deze test niet gehad dus ik zou het even afwachten. 
 
Hier ook veel vruchtwater en suiker geprikt maar was het niet. Kindje loopt iets voor op de groei ook. Ik maak me er nog niet zo druk om over 2 weken weer een echo dan kan het ook weer anders zijn.
 
[quote quote=10162634]Hier ook veel vruchtwater en suiker geprikt maar was het niet. Kindje loopt iets voor op de groei ook. Ik maak me er nog niet zo druk om over 2 weken weer een echo dan kan het ook weer anders zijn.[/quote]
Hebben ze bij jou geen echo gemaakt om eventuele aangeboren afwijkingen uit te sluiten? Ik lees namelijk overal dat te veel vruchtwater ook een aanwijzing op afwijkingen bij het kindje kan zijn.. dit is het gene waar ik me wel zorgen om maak.
 
Terug
Bovenaan