Zorgen over Mexicaanse griep

De titel zegt het al...
Ik maak me best zorgen over de gevolgen van de pandemie. Nu zeggen ze weer dat er een grote griepgolf na de zomervakantie aankomt.
Betekent dat dat wij, als net bevallen moeders, en onze baby's gevaar lopen?!
Ik vroeg pas al aan de verloskundige wat er zou gebeuren als je het krijgt tijdens de zwangerschap, maar daar had ze geen antwoord op. Er zullen genoeg vaccins zijn kreeg ik te horen. Ik wil graag gerust gesteld worden maar heb nog niemand 'gevonden' die dit kan!
Wat weten jullie ervan en maken jullie je ook zorgen??
Let me know!

Groetjes AlinaD 29.4 weken.

Hoi Alina,

Ik ben zelf van mening dat hoe banger je bent, hoe voorzichtiger en panischer je gaat lopen doen, des te groter is de kans dat je daadwerkelijk iets oploopt!
Nu wil ik de effecten van een griep niet uitvlakken, maar ik denk dat de grote paniekreactie voornamelijk wordt gestimuleerd door de media, die van een mug een olifant maken!
Aan de "normale" griep sterven gemiddeld meer mensen dan tot nog toe zijn overleden (verhoudingsgewijs) aan de mexicaanse griep!

Zorg voor jezelf en mocht je koorts krijgen ga dan gewoon even bij de ha langs!

Rustig aan en alles komt heus op zijn pootjes terecht!

Liefs
Sas

Hoi,

Ik kan er ook de kriebels van krijgen.

Op een moment dat ik me goed voel enzo dan valt het allemaal vast wel mee, maar op andere momenten kan het me ineens zo aanvliegen. Dan zie ik het erg somber in.
Dus ik herken het helaas wel.
Maar ik probeer wel tegen mezelf te zeggen dat het (net als met zoveel andere dingen) geen zin heeft om je nu al druk te maken over iets wat misschien zal gaan gebeuren.
Maar lastig is het zeker.

Liefs Manda 30.1

Hallo!

De griep zal pas eind september echt uitbreken, dan zijn we in elk geval al bevallen!
Het is ook niet zo ernstig als het lijkt, het is een gewone griep die vijf dagen aanhoudt. Alleen voor rokers is er meer kans op longonsteking en complicaties.

Het is dus niet anders dan een 'gewone' griepgolf... Ik zou me maar geen zorgen maken!

Groeten Mammaloes

Ik was me er ook al best ongerust over aan het maken en dan niet alleen voor de baby maar ook mijn andere 2 jongens.....ben blij dat ik niet de enige ben, begon me al echt zo'n overbezorgde moeder te voelen en dat er mensen zijn die het wat helderder en nuchterder uit kunnen leggen!

Groetjes Brechtje

Ik kan me er ook wel zorgen om maken hoor.
Zeker nu mn zoontje van 2 ziek is en koorts heeft. Dat hou ik nu toch wel even beter in de gaten. Kunnen natuurlijk net zo goed kiezen zijn, maar toch.
Ook als we straks met de baby rondlopen zijn we extra kwetsbaar. er komen dan veel mensen langs op visite (die allemaal net terug zijn van vakantie!!) en je eigen weerstand is al minder en ook je baby is nog zo klein, ik moet er niet aan denken zeg!!
Maar ja, je kunt jezelf of je kids  ook moeilijk in een kluisje opsluiten.

Toevallig heb ik daar woensdag uitgebreid over gesproken met de bedrijfsarts en HR adviseur, deze was bezig om voor de organisatie voorbereid te zijn.
Hij vertelde dat de grootste groep met name jong volwassene zullen zijn, kinderen zullen hier minder vatbaar voor zijn.. Misschien haalt deze info nog wat onrust weg...

Kan me wel voorstellen dat je extra voorzichtig bent, op het KDV is een kindje in het ziekenhuis beland met hersenvliesontsteking. Ben dus ook erg voorzichtig!!!

Groetjes Mammaloes

hoi,

Maak me ook niet zo heel veel zorgen. Werk zelf in de zorg en vind dat er wel een hele hype van wordt gemaakt.
Tuurlijk moet je oppassen, maar er is medicatie voor mocht het nodig zijn.
Het heeft geen zin om je nu al ongerust te gaan maken over iets wat wel of niet kan komen.
Dat wil niet zeggen dat ik geen begrip voor je heb hoor.
Lekker genieten van je zwangerschap.

knuffel poppie

Terug
Bovenaan