Zorgen rs virus

<p>Hoi zoal t topic al aan geeft maak ik me enorm druk om het rs virus </p><p>mn zoontje is nu 10 dagen oud en Mn dochter is 2 en die is verkouden en hoest al een Paar dagen </p><p>nu heeft ze haar broertje geknuffeld kusjes gegeven op zn mutsje maar ook op zn gezichtje </p><p>ze zit vaak aan zn gezichtje en ik heb haar echt niet altijd der handjes gewassen ook pakt ze soms zn speen en legt um weer neer terwijl ze ook in der handjes hoest</p><p>nu is Mn zoontje niet echt verkouden vanmorgen kwam er alleen wat snot uit zn neus </p><p>hij drinkt goed en heeft voldoende plas luiers</p><p>ik zat vandaag al bij de dokter en die zegt dat er incubatie tijd van een week aan vooraf gaat voor ze ziek worden </p><p>En voorals nog kucht hij soms en haalt hij naar mijn idee gewoon adem zoals als alle babys niet langzaam niet snel soms iets sneller dan weer langzamer gepaard met stuiptrekkingen zoals alle baby doen maar ik kan het gewoon niet uit Mn hoofd zetten ben zo bang </p><p>mn dochter gaat ook gewoon naar de peuterspeel zaal en volgens de huis arts kan dat ook gewoon want hij zegt je kan je zelf anders wel opsluiten </p><p>hoe gaan andere ouder hier mee om? </p><p>Ik was nu wel continu Mn dochter der handjes en Mn zoontje drinkt goed en is wel suf maar die is suf geboren hij slaapt onwijs veel is in zn kraam week niet eens afgevallen maar alleen aan gekomen </p><p>ik vind het zo lastig ook of ik Mn dochter nog naar de peuterspeel zaal moet brengen of dat ik haar beter een maandje niet kan brengen maja ook dat vind ik ziellig want ze vind het zo leuk daar en om eerlijk te zijn ik vind het ook wel lekker als ze daar is zo heb ik tijd voor Mn huis Mn baby de boodschapjes </p><p>Wat te doen? Iemand raad? </p>

Het heerst momenteel bij onze gastouder.. 4 kindjes hebben het gehad. Meer dan alert blijven en tijdig naar de dokter gaan als er wel signalen optreden kun je niet.
Ik vind het ook doodeng en hoop dat het mijn kleine bespaard blijft, maar de kans bestaat dat hij het toch gaat krijgen.. Dat zien we dan wel, binnen blijven is ook geen optie.. 
Voor veel kleintjes blijft het uiteindelijk ook gewoon een verkoudheid.. Lekker makkelijk gezegd maar; let go en blijf doen wat je al doet; opletten..

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar meer dan goed opletten en regelmatig handjes wassen kun je niet doen. Je kunt je hele gezin moeilijk een maand lang opsluiten. Vergeet ook niet dat je kindje nog veel afweerstoffen van jou heeft. Dat beschermt hem ook. 

Tja, weinig aan te doen..Zeker niet met een oudere broer of zus.
Ik heb een dochter van 2 jaar en een dochter van 4.5 maand. Mijn jongste dochter is nu al 3 weken ziek. Maar dan ook écht ziek. Het begon met wat hoesten en spugen, toen kreeg ze het RS-virus en dat werd uiteindelijk bronchitis. Ze drinkt al 3 weken max 400ml per dag, spuugt enorm, heeft koorts en hoest bloed op. De laatste dagen gaat het eindelijk ietsje beter. Vorige week zijn we zelfs 2x bij de SEH geweest omdat we het niet vertrouwden. Terwijl ik nooooit naar de dokter ga, ik ben heel relaxed daarin.
Maarja, nu heeft ze dus bronchitis. Waarschijnlijk van haar oudere zus overgenomen ja..Doe je niks aan. Ze kunnen overal een verkoudheid oppikken, ook van jou of als je met ze in de supermarkt loopt.
Het is echt even heel zwaar hier, we slapen al weken bijna niet. Maar ze komt er wel weer bovenop hoor! Een tweede kindje is nou eenmaal eerder ziek dan de eerste. Het hoort er helaas gewoon bij, je kan je kindje moeilijk opsluiten in een kamer. Probeer er relaxed in te zijn, het RS-virus is niet zomaar dodelijk ofzo hoor! Het is gewoon een zwaar verkoudheidsvirus. Je kindje overleeft dat heus wel.

@cvb wat heftig! Gelukkig gaat het nu een stuk beter met je kindje 
indd je kunt er gewoon niet zo veel me de dokter is net op huis bezoek geweest en me kleine mannetje heeft op dit moment nog nergens last van hope dat het zo blijft 

Hier ook een bezorgde moeder. Mijn zoontje van bijna 6 maanden hoest al een paar dagen flink soms tot spugen toe. Je hoort ook bij het ademen het snot zitten en gisteren was de temperatuur iets hoger (37,8). Maar vanaf gisteren begint hij ook soms ineens te krijsen/huilen net of hij pijn heeft en hij neemt ook alles in zijn mond. Dus het kan ook tandjes zijn maar dat hoesten en soms is hij wat benauwd maakt mij ook onzeker dus ik bel zo ook voor een afspraak bij de ha. Ik bel ook regelmatig maar ik heb liever dat ik een paar keer te veel kom dan dat het uiteindelijk ernstig is.

Terug
Bovenaan