Zorgen..

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Heb eergister de uitslag van de HA gekregen met het super positieve nieuws dat we zwanger zijn, nu bijna zes weken! We zijn ontzettend blij en kunnen het maar moelijk bevatten. Nu heb ik sinds een paar nachten steeds dezelfde droom..
Voordat we wisten dat we zwanger waren heb op verjaardagen weleens een wijntje gedronken en zo ook in de maand dat ik zwanger geraakt ben..
Drink nu natuurlijk absoluut geen slok meer!
Hie droom ik dus steeds over! Tis heel onsamenhangend maar weet zeker dat het hierover gaat. Kon ik het maar terugdraaien! Blijf consant met vragen in mijn hoofd zitten als.. als het maar gezond is, heeft het er niks aan overgehouden enz.
Durf het eigenlijk tegen niemand te zeggen want schaam me behoorlijk..
Wat denken  jullie? Hoop dat jullie willen reageren..

Liefs Julia

Hoi meis,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Ik kan helaas je zorgen niet wegnemen.
Maar kan je wel mijn verhaal vertellen.
Toen ik zwanger was van de eerste; kwam ik er ook bij 6 weken pas achter.
Had toen een hele onregelmatige cyclus en een cyclus van 6 weken was mij niet vreemd. WIj hebben toen een bruiloft gehad en mijn man en ik zijn in die periode een luxe weekend naar Duitsland gegaan. Ook op die dagen vloeiden de wijn en de bailys rijkelijk.
Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, heb ik me daar ook vreselijk voor geschaamd. En de rest van de zwangerschap niks gedronken. Voelde me er ook vreselijk rot onder.
Maar inmiddels word onze kleine alweer bijna 1. Hij is gezond ter wereld gekomen na een snelle bevalling. Ook het eerste jaar ontwikkeld hij zich erg goed.
Je weet natuurlijk niet of de hersenen hierdoor aangetast zijn, maar wij houden zo enorm veel van dat wezentje dat het mij echt niet uitmaakt of hij naar het atheneum gaat of naar het IVBO.

Nu proberen wij dus weer zwanger te worden, maar ook nu blijf ik drinken tot ik weet dat ik zwanger ben. Mijn omgeving zou gelijk denken dat ik zwanger ben als ik op een feestje niet drink. En we willen dus ook niet dat men weet dat we ermee bezig zijn.

Ik kan alleen maar zeggen probeer zoveel mogelijk van je zwangerschap te genieten!!

Liefs, Larissa

He meis,

Voor zover ik weet kan het geen kwaad om wat gedronken te hebben.
Een vriendin van mij heeft wekelijks tijdens de zwangerschap een wijntje gedronken.
Ook heeft zij per dag gewoon nog 3 sigaretten gerookt.
Haar prinsesje is ook kerngezond ter wereld gekomen!

Liefs.

Hoi Julia,
Wat een nare droom, maar je kan er nu niks meer aan veranderen. Het heeft geen zin om er nu over te gaan stressen. Ook dat kan een negatief effect hebben. Ik zou er toch van proberen te genieten, het blijft een wonder om zwanger te zijn van een hummeltje. En het feit dat je een paar wijntjes gedronken hebt, hoeft niet perse te betekenen dat het schade heeft aangericht. Probeer lekker positief te blijven en van je zwangerschap te genieten.

Succes ermee!!!

Groetjes,

Sara

Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik kan wel een stuk van je zorgen wegnemen ...... pas na ongeveer 6 weken is er bloedcontact tussen de moeder en het vruchtje.  Het aanleggen van een placenta kost ook wat tijd.  Voor die tijd leeft het vruchtje van de eigen reserves.
Dat is ook de reden dat je wel op moet letten met bepaalde dingen als je zwanger wilt worden (roken, drugs, gezond eten enz.) maar dat je pas dingen echt moet laten staan als je een positieve test in handen hebt en weet dat je ongeveer 4 weken zwanger bent.

Groeten, mam van Laura (bijna 3) en Ruben (5w en 5dagen oud)

Allereerst gefeliciteerd met dit mooie nieuws!

Ik sluit me helemaal aan bij Mam van Laura. De eerste weken is er nog geen contact tussen moeder en 'kind', dus die stoffen kunnen niet bij je kindje in wording komen.
Geniet dus lekker van je zwangerschap en probeer je geen zorgen te maken.

Groetjes Anoek

Oh, pas na ongeveer 6 weken. Fijn om te weten. Ik wist wel dat het een aantal weken was, maar niet hoeveel ongeveer. Dat is een geruststellende gedachte, ook voor mij die nog moet afwachten op resultaat deze maand.

Groetjes,
Sara

hee julia,

Dat ik zwanger was van mijn eerste kindje heb ik de eerste weken (dat ik nog niet wist dat ik zwanger was) ook nog een aantal biertjes gedronken het was toen midden in de zomer dus de kermissen waren in volle gang.
Ik ben ook maag patient dus slik medicijnen daarvoor en die heb ik toen dus ook gewoon genomen.
Toen ik er achter kwam ben ik natuurlijk gelijk gestopt.
Mijn zoontje is nu bijna drie en voor zo ver ik weet is hij kern gezond.
Dus gewoon zoveel mogelijk genieten!

Gr: poppie 2

Terug
Bovenaan