zorgen...

Dag dames,

Even mijn zorgen uitspreken, wellicht herkennen jullie dit?

Ik ben morgen 29 weken zwanger, en heb sinds deze week wat last van me bovenrug. Niet erg pijnlijk, maar beetje zeurend. Ook lichtelijke hoofdpijn en buikpijn komt er wel eens tussendoor. Het maakt me onzeker omdat me tweelingzus 3 maand geleden het hellp-syndroom heeft gehad en ik nu zelf ook bang ben om het te krijgen.

Ook kan de baby soms 2 dagen ontzettend druk zijn en dan zo weer 2 dagen erg rustig, Uiteraard voel ik hem wel elke dag.
 
Hai Martine,

De pijn in de bovenrug komt me niet bekend voor, maar ook ik heb wel eens flinke hoofdpijn vanuit mijn nek. Zelf verklaar ik het maar door me voor te houden dat de gewichtsverdeling de afgelopen maanden behoorlijk veranderd is, waardoor ook de spierbelasting van nek en schouders anders is (waardoor hoofdpijn kan ontstaan). Ook buikpijn en darmkrampen zijn me niet vreemd. Ik ben nu 28 weken zwanger.

Mocht je het niet vertrouwen, zou ik de verloskundige even bellen. Controle van je bloeddruk is in een seconde gebeurd en wellicht stelt dat je gerust. Het is belangrijk dat jij je goed voelt en geen zorgen maakt, dus voel je niet bezwaard.

Enne... ook hier is de kleine de ene dag de polonaise aan het doen en de andere dag aan het tukken :)

Sterkte!

Melian

PS: Begrijp ik nu dat jij en je tweelingzus in dezelfde periode zwanger zijn? Hoe is het met je zus verder gegaan?
 
Hoi Melian

Ik heb net de verloskundige gebeld, want het zit me toch niet helemaal lekker. Ik wordt vanmiddag teruggebeld, dus een controle van mijn bloeddruk zou wel prettig zijn. Ik verwacht dat het niks is, maar wil het gewoon zeker weten.

Ik ben de helft van een 1eiige tweeling, en mijn zus is op 17 mei bevallen. Bij haar kwamen ze bij 35 weken achter dat haar bloeddruk enorm was verhoogd door een groeiecho etc. te maken bij de gynaecoloog. 2 dagen doorvoor was ze met ontzettend rugpijn in de bovenrug etc. naar de vk gegaan, maar toen was de bloeddruk nog normaal. Toen werd ze naar huis gestuurd, met het idee dat het indalingsweeen waren.

De gynaecoloog heeft haar opgenomen in het ziekenhuis, kindje was te klein en haar bloedwaarden waren ook niet heel goed. met 38 weken hebben ze de kleine gehaald. Ze heeft daarna nog bijna week in het ziekenhuis gelegen. En nu gaat het ontzettend goed net als met de kleine!

Nou niet echt een relaxed voorbeeld zeg maar! ik wil gewoon geen enkel risico lopen en de angst zit er gewoon in helaas...

De ene keer schopt hij me bond en blauw bijna, en kan ik er niet van slapen. En nu heb ik 2 dagen heerlijk geslapen en voel ik hem af en toe een beetje schoppen en draaien.
 
Hoi,

Heel goed om te laten checken! Je kan maar beter gerustgesteld zijn.

Ik heb zelf tijdens mijn 1e zwangerschap een zwangerschapsvergiftiging gehad. Mijn zoontje is met 33 weken gehaald via spoedkeizersnede, omdat het (blijkbaar) met allebei niet goed ging. Hij woog maar 1600 gram. Was veel te klein, terwijl de controle bij de verloskundige steeds werd gezegd dat ik ivm suiker goed een dieet aan moest houden, omdat het zo'n groot kindje zou worden.

Nu krijg ik volgende week weer een groeiecho, omdat ze ook nu weer vinden dat hij aan de grote kant is. En ik ben eigenlijk alleen maar bang, dat het straks ineens weer mis is en hij veel te klein zal zijn.

Ik voel trouwens de baby bijna niet (vandaag 27 weken). Af en toe is een beweging, maar ook dagen niks. Heel irritant.

Ik hoop dat alles goed is bij je!
Bloeddruk is zo opgemeten, dus zou geen probleem moeten zijn om snel wat te horen!

Succes!
Anita
 
Ik ben net bij de verloskundige geweest, en bloeddruk is gemeten en urine is getest op eiwit. ook de buik is opgemeten en het hartje gehoord. Alles was prima! De kleine ligt al mooi met het koppie naar beneden, nu hopen dat hij blijft liggen zo. Ook mijn bloedonderzoek voor suikerziekte was goed.

De verloskundigen kunnen er inderdaad wel eens naast zitten, dus dat is ook niet echt geruststellend. Dan moet je maar vertrouwen op uitslagen!

Ik ben weer gerustgesteld, en kan heerlijk het weekend in.

Anita, het lijkt me echt heel vervelend als je je kleine vrij weinig voelt, maakt je vast onzeker. Heb je je placenta aan de voorkant liggen dan ofzo?
 
Hoi Martine,

Ja, klopt. Placenta ligt niet gunstig. Maar vannacht (waarom 's nachts???) was de baby toch echt aan het spelen ofzo. Wel fijn om wat te voelen. Helaas is het zo weinig!

Fijn dat de uitslagen goed waren. Dat is pas een goed begin van het weekend!

Doeii
Anita
 
Terug
Bovenaan