zorgen!

Hallo allemaal,
Ik ben Ilona en zwanger van ons derde kindje.
Ik heb eigenlijk vanaf het begin van mn zwangerschap met jullie mee gelezen maar nooit eerder zelf gepost.
26 juli ben ik uitgerekend van onze dochter :)
De reden dat ik nu wat post is toch omdat ik echt even wat frustraties kwijt moet.
Vanwege b.i. en een zwangerschap ischeas mag ik nog maar 50% procent werken,normaal werk ik 32 uur in een telecom winkel. Bij de 20 weken echo is er een groeiachterstand geconstateerd en nu bij 24 wk zwanger is mijn buik nog steeds aan de kleine kant. Ik heb de laatste 3/4 dagen veel minder leven gevoeld dus na wikken en wegen toch de vk gebeld en mocht gelijk even komen. Kom ik daar, word ik door een stagaire van nauwelijks 20 geholpen zonder een vk erbij. Hartje was duidelijk gelukkig maar verder moest ik maar afwachten en kreeg als boodschap mee dat als het bij 27 wk ook zo was dan zou het pas zorgwekkend zijn. Ik wil gewoon weten of mn placenta wel goed werkt en of de kleine het wel fijn heeft. Ik voelde me echt totaal niet serieus genomen en overweeg nu een andere vk te nemen. Wat vinden jullie?
Sorry voor het lange verhaal...

Groetjes ilona

hoi ilona, ik snap je probleem, heb je al tegen de vk gezegd dat je je niet prettig voelt bij de stagiare?dit mag je best melden als ze er moeilijk over doen zou ik idd een andere vk gaan zoeken, bij mijn vk kun je alles aangeven, overal voor bellen, het geeft echt een zeker gevoel.
Doe wat je gevoel zegt wat goed is.

Succes ermee!
Liefs daisy

Hi Ilona, dit zijn geen grappen. Je moet vertrouwen op je instinct en niet standaard aannemen da je het zelf bij het verkeerde eind hebt.

Ik heb in het begin ook een stagiaire gehad en heb direct na die afspraak de vk gebeld en gezegd dat ik dat niet meer wil.

Het kan natuurlijk zijn dat inmiddels de groei aangepast is, maar het is wel vreemd dat je na die 20 weken echo niet bent doorgestuurd voor extra controle of een medische indicatie, je kunt natuurlijk minder leven voelen doordat de placenta anders ligt.

Veel belangrijker is dat je antwoorden krijgt op je vragen en je onrust wordt weggenomen want dat is ook van invloed op het kindje.

Bel alsjeblieft vandaag nog een keer de vk en geef aan dat je opnieuw een consult wilt met de vk zelf. Als daar geen gehoor aan gegeven wordt kun je altijd met spoed naar je huisarts en verzoeken om een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Bespreek daarbij de uitkomst van de 20weken echo.

Je bent daarnaast wellicht nog veel sneller door nu nog een andere vk te bellen en te vragen of je daar vandaag nog langs mag komen omdat je je zorgen maakt en je niet gehoord voelt bij de andere vk. Heb je daar controle gehad en blijkt er niets aan de hand kun je alsnog besluiten of je overstapt of afwacht.

Maar lieve Ilona, je vergeeft het jezelf nooit als je geen actie onderneemt, terwijl je gevoel je verteld dat het niet goed zit.

Heel veel succes!

Dat is ook stom. Je hoort gewoon serieus genomen te worden. Jij als moeder voelt het toch het beste aan, en als jij je zorgen maakt om je kindje horen ze daar adequaat op te reageren. En het is niet dat je het uit de lucht grijpt, er is geconstateerd dat je kindje aan de kleine kant is. En voor zover ik weet moet je altijd bellen bij verminderd gevoel van leven.

Voordat je naar een andere VK stapt zou ik wel eerst even bellen en aangeven hoe jij je voelt en wat je denkt. Maar als het gevoel blijft dan inderdaad overstappen. Het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij de VK en dat je goed en adequaat behandeld wordt.

Succes ermee, en ook met je werkgever. Ik hoop dat het niet te veel stress oplevert en je contract gewoon wordt verlengt.

Fijn dat er een hartje te horen was maar dat was toch niet je enige vraag aan de vk? Je bent dus maar half gerust gesteld.. Ik zou ook gewoon weer contact op nemen met de vk en de vraag weer bij hun neerleggen, ook dat van de stagiaire... Je kan anders ook de huisarts bellen he?! Gewoon je zorgen uitten en dan het verhaal van de actie van de stagiaire en dat je nu eigenlijk nog niets weet... We hebben het over een levend mensje hoor, niet over een nieuwe bank! Gewoon je moeder gevoel volgen!

Huh? Dat de stagiaire jou alleen behandeld. De verloskundepraktijk waar ik bij zit, heeft ook stagiaires, maar daar blijft de verloskundige zelf bij en die controleert ook nog. Heb trouwens wel gezegd dat ik geen stagiaire bij de bevalling wil hebben. Dat gekoekeloer doen ze maar ergens anders. Heb geen kijkdoos.

Ik zou het zeker aangeven bij de vk. je niet serieus genomen voelen is absoluut niet de bedoeling en denk dat je gevoel soms ook echt het aan het juiste end heeft.
Misschien om je iets gerust te kunnen stellen. Mijn kleine liep met 20 weken ook iets achter en mijn buik bleef lang klein. met 27 weken een pretecho gedaan en toen bleek dat de kleine een week vóór op schema liep. En nu, bijna 29 weken, blijft mijn buik (en de kilos) aan de kleine kant. Ik hoop dat het voor jou ook zo gaat.

Terug
Bovenaan