Zorgen

Titel zegt het al. Allemaal zorgen hier. Heb gisteren een brief gekregen van het Sofia. Met allerlei informatie (word je echt niet blij van) een vragenlijst en een afspraak. Vrijdag kunnen we terecht. Dan moeten we maar gelijk de hele dag vrij houden. Er worden die dag allerlei onderzoeken gedaan en aan het einde weten we dan het hoe en wat. Dus of het onschuldig is, of dat er ingegrepen moet worden. Erg spannend allemaal. En dan vraag je je toch af waarom dat je dan zo snel terecht kunt.

Met Koen waren we terug op een gedeelte standaardvoeding. De eerste dag ging dit prima. Gisteren was het weer als van ouds. Huilen overstrekken etc, etc. Gisterenavond laat is mijn man nog naar de huisartsenpost (apotheek zit daar ook bij) geweest om weer een pak Allergy Care te halen. Hij is wel weer iets rustiger, maar wil nu helemaal niet meer drinken.

Het hele leuke van alles is, dat iedereen toch o zo goed bedoeld advies heeft, waar je helemaal niks mee kunt. Je moet hem eens proberen zo de fles te geven en die fles eens proberen bla bla bla. Natuurlijk weet ik ook wel dat ze willen helpen, maar heb de hele collectie flessen en spenen wel geprobeerd. (Hadden met Tjerk vorig jaar ook het probleem van niet willen drinken) Een ander zegt weer, joh ze zijn toch hartstikke gezond. Is niks mis met die jongens van jou. Nee natuurlijk niet. Ik lijd aan Monschausen ofzo zeker? Maar je gaat je wel afvragen wat je nu als moeder verkeerd doet. Ik was helemaal niet gestresst meer met de fles. Maar bij een ander doet hij het ook. Ben ik nou echt gek? Koemelkeiwitallergie heeft hij niet. Maar het enige andere verschil dat ik op de verpakkingen kan vinden is dat in de 1 lactose zit en bij de andere niet. Lactose intolerantie is bij baby's zeer zeldzaam, dus dat zal die van mij waarschijnlijk niet hebben. Hoewel de klachten en symptomen er toch wel degelijk op duiden. Morgen maar weer naar de kinderarts bellen.

Tot overmaat van ramp, zit mijn geliefde moedertje op slechts 9 uur vliegen van me vandaan. (ook 9 uur tijdsverschil) Dus sorry meiden, jullie zijn even mijn vraagbaak, klachtenlijn, wat je maar kunt verzinnen. O ja advies van jullie kan ik dan weer wel even waarderen.

je doet het toch ook hartstikke goed?
je hebt 2 ventjes vlak achter elkaar waar je allebij "problemen" mee hebt. met beide moet je naar het ziekenhuis. ik zou ook knettergek worden van dat op en neer gereis..
maar je doet t m wel even. endat voor 2 kids!
en voor koen heb ik geen tip... ik zou idd even naar ka bellen om te vragen of er een onderzoek is over de lactose, het is zeldzaam maar dat betekend niet dat hij het niet kan hebben.
en als ze het weten zijn er hele mooie oplossingen.

dat kan ik echt goed begrijpen dat je zorgen maakt, pfff is niet niks wat er allemaal gebeurd binnen jullie gezinnetje!
En nu is je moeder ook nog weg, ik zou het ook het daar ook moeilijk mee hebben.
Ik hoop dat je goed kan praten met je partner en elkaar steunen in deze tijd.

Het ligt zeker niet aan jou!!! twijfel daar ajb niet aan!
je zit in een onzekere periode, maar het gaat goedkomen echt waar!
ik heb geen advies voor je, behalve dat je hier altijd je verhaal kwijt kan!

dikke kroel

Wat vervelend voor je en ik snap dat je het even niet meer ziet zitten. Jij kan er toch ook niks aan doen?

Je advies geven over wat je het beste kunt doen kan ik niet, maar wat wel heel belangrijk is is met je man blijven praten over hoe je je voelt e.d.

En wat de lactose intolerantie betreft. Ik ken wel degelijk iemand die als baby zijnde dat al had. Dus het kan zeker. Iets wat zeldzaam is, wilt niet zeggen dat het niet voorkomt. Maar als dat het is dan is het in principe zo verholpen. Ik zou gewoon een tijdje flesvoeding geven waar geen lactose in zit, en dan nog een keer kijken of hij op voeding reageert waar het wel in zit. En in het ziekenhuis komen ze er ook wel achter!

Ik wens je heel veel sterkte, en alvast succes vrijdag in het ziekenhuis!

Mijn man en ik hebben gelukkig een zeer goede communicatie. Normaal is hij de sterkste van ons 2, maar nu heeft hij het taaier dan ik. Ik ben wat nuchterder, maar zoveel ineens is wel heftig. Ik geniet nu wel weer dubbel van de goede dagen. Ik heb gisteren een machtiging voor een maand gekregen, dus dat is fijn. Straks naar logopedie voor koens drinkgedrag. Dus er wordt wel goed actie ondernomen. Kost me alleen een extra tank benzine zo, haha.

@cass bedankt dat je even laat weten dat het dus wel voorkomt. Ik zal het aan blijven kaarten, heb ook met de verzekering gebeld hierover.

Als ze het niet willen onderzoeken, moet ik de huisarts vragen om me ergens anders naar te laten verwijzen. Doel van diëtiste is nu eerst weer rust creëren, mijn doel is zo snel mogelijk weten wat er aan de hand is. Kinderarts is er donderdag weer en heb haar gemaild met de vraag of hij last kan hebben van lactose. En het verzoek contact met me op te nemen. ( werkt erg goed per mail hier, beter dan dat er assistenten tussen zitten)

Och meid toch wat een zorgen allemaal..... Bah rot is dat hè....
Hier momenteel ook wel weer wat zorgen maar dan om onze Floortje, maar dat is weer een ander verhaal.
Wat betreft Rotterdam laat het op je afkomen heel veel meer kun je niet doen....
En dat is van mij uit heel makkelijk gezegd hoor en dit spookt gewoon wel door je kop.
Dan dan ook nog zoveel zorgen om Koen....pppfff ik kan zelf ook slecht tegen lactose wanneer ik er teveel van op heb heb ik echt heel erg last mijn buik.....laat staan bij een volledige intolerantie.
Ik vind echt dat de ka Koen tot het jaar op die voeding moet laten staan, pas daarna weer verder kijken dan is alles wat volgroeider en weerbaarder.
Als ie er dan nog niet tegen kan dan je ook makkelijker over op sojamelk.
Meid lucht je hart hier enne ik woon niet ver bij je vandaan dus.....
Kop op hè komt goed

Dikke knuffel

wat spannend allemaal en die adviezen van iedereen proberen je ervoor af te sluiten en niet eens reageren. je bent een super moeder heb echt respect voor je. al die ziekenhuis bezoekjes en dan twee kleintjes nee echt knap hoor. fijn dat je je met je man kan praten en is ook niet niks wat jullie te wachten staat.

zou vooral op je gevoel afgaan wat betreft de voeding van koen, hopelijk reageert ka snel.

neem je vrijdag koen mee naar sophia, je kunt hem dan achterlaten bij het ronald mc donald huis, deed ik met mn oudste ook.

sluit je ogen maar en stel je voor dat wij je allemaal een hele dikke knuffel geven. en lucht vooral hier je hart.

en oh ja je bent absoluut niet gek dat zijn andere zeg ik atlijd maar hih

@supertje
ik ben een paar maand geleden met pascal ook bezig geweest omdat we vermoeden dat hij lactose intollerant was.
Er is heel veel voeding voor te krijgen. zelfs van nutrilon baby voeding Soja.
als het zo is, dan moet de nieuwe voedings stijl binnen 2 a 3 weken gewenst resultaat geven. eerst moet alle zooi uit het lijfje weg.

en nee meis, dat heet niet gek, dat heet moeder zijn.

knuf smooty

Terug
Bovenaan