Zorgerzekering niet medische ziekenhuisbevalling

<p>Hallo wat vinden jullie de beste zorgverzekering als het draait om 2021 en zwangerschap|bevalling </p><p>het zit namelijk zo dat ik mijn eerste kind in het ziekenhuis wil bevallen ookal heb ik geen medische reden daarvoor , en aangezien zilverenkruis dat niet vergoedt wat denken jullie erover en welke verzekering hebben jullie ? ?</p>

Ik weet niet of het nog zo is, maar ik had toen Menzis met aanvullend pakket 2 ofzo, daardoor zat het erbij. Uiteindelijk door een stortbevalling niet naar het ziekenhuis kunnen gaan (toen de VK kwam zat ik al op 7 cm ontsluiting en een uur later was mijn zoontje er al ?). Maar door mijn goede pakket, kon ik erna gewoon naar de fysio voor mijn stuitje (die was weer scheef gesprongen, door een ongeluk van vroeger en nu dus door de bevalling) en was de kraamzorg maximaal vergoed.
Dus als dit is wat je wil, zou ik zeker een aanvullend pakket nemen, de extra's die er ook in zitten zijn altijd handig.  Uiteraard wel even kijken wat bij welk aanvullend erbij zit, dit verschilt per pakket en verzekeraar

Heb het toevallig vandaag uit zitten zoeken maar ik denk dat ik voor united consumers ga!
Daar betaal ik €149(incl tandartsverzekering) en vergoed bijna alles wat betreft bevalling.

Ik had vorig jaar zilveren kruis met aanvullend 2 sterren. Ik wilde toen ook in het ziekenhuis bevallen. Die vergoedden dat gewoon, wel eigen bijdrage uiteraard.

Zilveren kruis aanvullend twee sterren. Daardoor wordt een ziekenhuis bevallig vergoed, incl de eigen bijdrage. Ook de eigen bijdrage voor kraamzorg wordt hierbij vergoed. Dit bij elkaar opgeteld was ik goedkoper uit om een jaartje aanvullend verzekerd te zijn. 
Uiteindelijk ook goed gebruik gemaakt van de fysio die door de aanvullende verzekering vergoed werd. 

Super bedankt meiden ik denk ook dat ik of mijn zilverenkruis naar 2 sterren ga verhogen of united consumer 
ik weet niet of jullie er ervaring mee hebben maar wordt waterbevalling in het ziekenhuis ook vergoedt ? 

Terug
Bovenaan