Zorgverzekering 2017

Hoi allemaal,

Volgend jaar zal ons eerste kindje geboren worden. Nu heb ik vanmiddag op internet afgezocht naar een zorgverzekering en alle aanvullende pakketten omdat overstappen op dit moment heel eenvoudig is. Maar op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er tips? Of misschien hetzelfde al uitgezocht? Alle tips zijn welkom!

Bedankt!

Ik zou even in overweging nemen wat je verwacht 'extra' af te gaan nemen nu jullie eerste kindje komt.

Een kind is namelijk praktisch voor alles verzekerd. De bevalling ed ook. Eigen bijdrages blijven eigen bijdrages.

Dus is het het waard om een 'dure' aanvullende verzekering af te sluiten?

Zo denk ik er iig over.

Bij een aanvullende verzekering bij Zilveren kruis betaal je bijvoorbeeld geen eigen bijdrage voor de kraamzorguren. Dat is wel een handige tip om te kijken of je eigen bijdrage daarvoor hebt of niet. Het spaarde mij geld uit ;-)

Hoi, ik denk dat je niet de enige bent die hier al mee bezig is. Wist je dat als je voor FBTO kiest je een wij voordeelkorting kan krijgen? Tenminste als je de blije doos hebt aangevraagd. (Dan ben je ook lid) Scheelt weer maandelijks een deel. Misschien bied je werk wellicht ook wel een collectiviteitskorting? Zijn allemaal dingen wat je ff in gedachten kunt nemen. Lastig he, vind ik ook hoor. Ik ben er ook nog niet uit, en je wilt toch ook dat alles zo'n beetje vergoed wordt als je kindje volgend jaar komt.

Hoi,
Ik denk dat het sowieso wel waard is een aanvullende verzekering te nemen specifiek voor de zwangerschap. Ik had voor dit jaar expliciet een zorgverzekering met aanvullende verzekering genomen bij Delta Lloyd. We wisten vorig jaar December al dat we graag een kindje zouden willen krijgen en uit voorzorg heb ik er al een zorgverzekering op uitgezocht. Destijds was de zorgverzekering van Delta Lloyd met het goedkoopste aanvullende pakket  ("Delta Lloyd Start" heette deze volgens mij)  na veel vergelijkem voor ons als beste uit de bus gekomen aangezien deze veel vergoed naar mijn idee.

Voor de aanvullende verzekering betaal ik ongeveer €10 per maand (dus 120 voor hele jaar) en ik heb tot nu toe rond de 350eu vergoed gekregen al (combinatietest, 200 voor zwangerschapscursussen) en dat loopt nog op aangezien ik nog moet bevallen. De eigen bijdrage van kraamzorg +/- 160 totaal wordt ook vergoed evenals dat je de mogelijkheid krijgt tot extra uren kraamzorg, lactatiekundige etc. Indien je dit nodig hebt. Die 120 euro heb je er dus zo uit. Dus als je alleen nog maar hoeft te bevallen en geen andere kosten maakt kan het in principe al uit.

Voor volgend jaar doe ik gewoon weer een eenvoudige verzekering aangezien ik nog voor het einde van het jaar zal bevallen en de baby vanaf dan gratis is meeverzekerd. Volgens mij heb je dan niet meer zoveel aan een aanvullend pakket. Maar tijdens de zwangerschap dus wel.

Volgens mij mag je zelfs 1x per jaar iets wijzigen aan je zorgverzekering. Dus als je nu al kiest voor 1 (bijvoorbeeld dus Delta Lloyd met aanvullend pakket) dan kan je dat aanvullende pakket stopzetten na je kraamperiode en betaal je voor dat aanvullende pakket dus nog minder dan die +/- 120 euro per jaar. Voor de zekerheid zou ik nog wel even bellen om dit na te vragen maar zelfs als het niet kan heb je de kosten voor dit pakket er sowieso wel uit.

Voor aankomend jaar weet ik niet welke verzekering het beste zou qua prijs/kwaliteit maar voor afgelopen jaar was die van Delta Lloyd naar mijn idee dus de beste. Zal vas tv niet veel aan veranderd zijn voor aankomend jaar.

Succes met het maken van een keuze :)

<p style="text-align: left;">Mijn man en ik hebben beiden een andere zorgverzekering. Hij heeft een meer uitgebreide verzekering. Ik ga nog wel kijken of een gezinspolis voordeliger is, mat anders houden wij beiden onze eigen verzekering en wordt de baby bij hem bijgeschreven.</p>

Ik vind dit ook zo lastig, ik betaal nu €120,- voor een basispakket incl tandcompact, vreselijk duur natuurlijk. Ik zit bij Zilverenkruis en als ik rondvraag dan vertellen mensen dat ze bij zilverenkruis voor een basispakket met 2 sterren  dwz, alle kosten rondom de bevalling etc worden vergoed, €116,- betalen.... Verward

Hallo allemaal, ik lees even mee..

ik had gehoopt dit jaar ook te mogen bevallen maar dat wordt volgend jaar.!! dit jaar was ik daarom bewust over gestapt naar zilveren kruis, ivm vergoeding kraamzorg en geen eigen bijdrage bevalling in het ziekenhuis bij twee sterren.. en wat zag ik afgelopen week tot mijn verbazing: dat dit wordt afgeschaft!! Dus ik ga nog maar eens even verder snuffelen.

Groetjes en een fijne zwangerschap alle!!

Terug
Bovenaan