Zorgverzekering 2019

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik geloof dat ik dit onderwerp wel al langs heb zien komen maar kon het via de zoekfunctie niet meer terugvinden. Mocht het topic nog bestaan wil iemand mij er dan naar verwijzen met een link ofzo?</p><p>Wij zijn nu voor de eerste ronde aan het proberen. Hopelijk lukt het om in 2019 zwanger te raken en misschien ook wel in dat jaar te bevallen. Maar ik heb echt nog geen flauw idee wat ik met mijn zorgverzekering aanmoet. Voor hetzelfde geld duurt het nog veel langer! Ik zit nu bij FBTO, die volgens mij erg weinig vergoed. Maar ik heb geen extra pakketten erbij. Bij andere verzekeringen betaal je dan vaak voor dingen die je helemaal niet nodig hebt...</p><p>Hoe doen jullie (bijna) zwangeren dat komend jaar?</p>
 
Volgens mij mag je tijdens het jaar wel upgraden qua aanvullende paketten... maar niet de basisverzekering. Daar zou je even voor moeten bellen. 
 
Ik zit bij Univé en ik heb het 2e aanvullende pakket genomen. Dan zit je overal een beetje tussenin. Wij zijn al een jaar gestopt met de pil dus hopelijk mag het in 2019 lukken! Ik gebruik de aanvullende verzekering ook voor andere dingen (acupunctuur enzo) dus al zou ik niet zwanger worden haal ik het er evengoed uit. Je moet berekenen wat aanvullende verzekering voor extra kosten meebrengt en of je die niet zelf kunt betalen. Zover ik weet kunt je de basisverzekering tot 31 december wijzigen en de aanvullende verzekering tot 31 januari.
 
Nee Nicolle, bij FBTO kan dat (opeens) niet meer. Vroeger kon je wel alles aan en uit zetten wanneer je dat wilde. Ik zal binnenkort een overzicht moeten maken met verwachte kosten en wat een verzekering zou dekken.
Het is wel fijn om vast wat reacties te lezen hoe mensen het geregeld hebben! Dingen om rekening mee te houden enz..
 
Ik heb ook even nagekeken of ik nog een juist pakket heb. Ik blijf bij Univé heb ook het 2e aanvullende pakket. Maar ook ik gebruik het voor andere zaken dus ik haal het er altijd wel uit. Ik zou toch voor de zekerheid je pakket aanpassen. Ik denk niet dat je je straks moet gaan druk maken om de kosten die je gaat maken. Dat moet het plezier niet gaan onderdrukken, extra stress e.d.
Bekijk anders even zo'n zorgvergelijker site. 
Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling zal gaan :) 
 
Je kunt alleen upgraden als je al een aanvullende verzekrring hebt. En het kan alleen bij cz vgz en nationale Nederlanden. 
 
Terug
Bovenaan