Zorgverzekering bij geplande keizersnede

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben nog pril zwanger, maar als alles goed blijft gaan zal ik in juli bevallen van ons tweede kindje. In de eerste bevalling is eea misgegaan waardoor ik sowieso een geplande keizersnede krijg. </p><p>Wie weet daar iets van en hoe dat zit met zorgverzekering? Hoort dit een medische indicatie te zijn (bevallen in ziekenhuis)? Het hangt er namelijk vanaf of ik een basisverzekering overweeg of ook aanvullende verzekering voor bevallen in het ziekenhuis. Natuurlijk moet je ook nog denken aan een aanvullende verzekering voor de kraamzorg.</p><p>Alle tips zijn welkom!</p><p> </p><p> </p>
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Als het hoe dan ook een keizersnede moet worden lijkt het me logisch dat het medisch is. Want je kan niet thuis bevallen. 
Bij mij is de placenta blijven zitten als ik nog een kindje krijg is het bij mij nu medisch omdat dit nog een keer kan gebeuren. Ik mag dus ook niet meer thuis bevallen. 
Maar als je twijfelt kun je altijd de verloskundige bellen en/of je zorgverzekering voor meer informatie.
Heel veel succes! 
 
Wat Spatel zegt, het word zowiezo medisch dan. Mocht je er nu niet over uit zijn wat je zorgverzekering betreft, dan kun je dit volgend jaar 1x kosteloos aanpassen. 

Als dit je 2e zwangerschap is dan weet je als het goed is toch al het een en ander?
 
Wordt altijd vergoed. Een geplande keizersnede is toch altijd op medische indicatie? Ik dacht dat zelfs wanneer je als vrouw perse een keizersnede wil om (bijv) cosmetische redenen je het alsnog vergoed krijgt (daar was een discussie over, daarom weet ik dat).
 
Wordt vergoed.
Ik heb eind juli een geplande keizersnede gehad omdat mijn dochter in stuit lag. 2 Maanden later kreeg ik de rekening a €2300 op de mat. Doorgestuurd naar de zorgverzekering en ze betalen deze. Wij hadden onze dochter nog niet aangemeld bij de zorgverzekering (vergeten) en de rekening stond op mijn naam, ik schrok echt van het bedrag en er stond dat we binnen 14 dagen moesten betalen. Zorgverzekering gebeld, gelijk mijn dochter aangemeld en de rekening werd betaald!
 
Terug
Bovenaan