zorgverzekering voor nieuw zwangere

Hallo allemaal,

Ik weet sinds 5 dagen dat ik zwanger ben,
Zit op 6 weken en ben halverwege juli 2015 uitgerekend.

Nu is het een mooie tijd om de zorgverzekering aan te passen
Ik wil natuurlijk alle mogelijke kosten gedekt hebben,
heeft iemand zich hier al in verdiept en kan mij hierbij helpen?!
Ik word niet echt veel wijzer van die vage polissen online

Wie o wie kan ons helpen?!

 
Hallo,
Allereerst van harte proficiat met je zwangerschap!
Verloskundige zorg en kraamzorg worden gelukkig al via je basisverzekering gedekt en ook geldt hier geen eigen risico voor. :) Je kunt je natuurlijk wel aanvullend verzekeren voor o.a. een poliklinische bevalling, de eigen bijdrage van de kraamzorg en evt. aanvullende kraamzorg. Deze aanvullende verzekeringen zijn, voor zover ik gezien heb, alleen wel erg duur (tussen de 25-40 euro per maand)... Dus misschien dat je eerst het beste even kan nagaan of je de extra kosten dan beter niet gewoon zelf kan betalen. De extra kraamzorg e.d. zit helaas vaak verstopt in dure gezinspakketten, zoals bij CZ bijvoorbeeld...
Ikzelf heb wel voor een aanvullend pakket gekozen, omdat er een redelijk grote kans is dat ik via een keizersnede zal gaan bevallen, maar anders had ik de extra kosten voor kraamzorg etc. sowieso zelf willen betalen.

 
Ik zou goed aanvullende verzekeringen bekijken. De kleine valt er straks ook onder. Ik ga denk ik niet overstappen zit nu bij zilverenkruis met 3ster aanvullend. Kraampakket, bijdrage voor cursus,poliklinisch bevallen en vergoeding eigen bijdrage kraamzorg zit er allemaal in. Denk vast na waar je wel bevallen. Ik kies zelf voor ziekenhuis en als je dit niet verzekerd kost je dit veel geld.
 
gefeliciteerd!ik ben verzekerd bij FBTO online en kan dus elke maand een pakket aan en uit zetten. zodra ik wist dat ik zwanger was gezinsplanning aangezet. is iets van 12 euro per maand. maar krijg hoop extra vergoed. o.a. combinatie test, kraampakket, eigen bijdrage kraamhulp enz. kreeg ook een zwangerschaps dagboek op gestuurd van pauline oud geloof ik heet zij.krijg ook straks weer anticonceptie vergoed en neem na de bevalling een spiraaltje dus dat is fijn. daarna zet ik de module weer uit.oh krijg ook lactatiedeskundige 100 euro vergoed. succes met uitzoeken!let even op dat sommige verzekeringen een wachttijd hebben met nieuwe modules. is overal verschillend.
 
Ik zit bij cz en ga daar naar plus collectief. Ga dan zelfs minder betalen dan ik nu doe. 106,-
Ik ben naar de cz winkel gelopen en heb het daar uit laten zoeken. Is wel een gunstig pakket!
 
Terug
Bovenaan