Zorgverzekering

Ik heb het nooit aangepast, had gewoon een basisverzekering (ben 2x bevallen)
Verloskundige is gratis. Bevalling heb ik 1x thuis gedaan, is ook gratis. De 2e x in het ziekenhuis (medisch ivm stuitligging) dus óók gratis.
Kraamzorg was heel goedkoop. Ik heb beide keren maar 24 uur kraamzorg gehad, meer vond ik niet nodig omdat het gewoon goed ging en ik werd gek van de hele dag kraamzorg in huis. Dus ze kwam alleen de ochtenden, heerlijk! Dat kostte me in totaal €100. Er werd wel een deel vergoed door de verzekering.
Dus uiteindelijk heeft alles me in totaal €100 per kind gekost.. daar kun je je echt niet tegenop verzekeren!
Bevallen is alleen 'duur' als je zonder medische reden in het ziekenhuis wilt bevallen. Alleen daaraan zijn kosten verbonden. Geen idee hoeveel en of verzekeren de moeite waard is, dat zou je moeten opzoeken.
 
Ik heb het nooit aangepast, had gewoon een basisverzekering (ben 2x bevallen)
Verloskundige is gratis. Bevalling heb ik 1x thuis gedaan, is ook gratis. De 2e x in het ziekenhuis (medisch ivm stuitligging) dus óók gratis.
Kraamzorg was heel goedkoop. Ik heb beide keren maar 24 uur kraamzorg gehad, meer vond ik niet nodig omdat het gewoon goed ging en ik werd gek van de hele dag kraamzorg in huis. Dus ze kwam alleen de ochtenden, heerlijk! Dat kostte me in totaal €100. Er werd wel een deel vergoed door de verzekering.
Dus uiteindelijk heeft alles me in totaal €100 per kind gekost.. daar kun je je echt niet tegenop verzekeren!
Bevallen is alleen 'duur' als je zonder medische reden in het ziekenhuis wilt bevallen. Alleen daaraan zijn kosten verbonden. Geen idee hoeveel en of verzekeren de moeite waard is, dat zou je moeten opzoeken.
 
Het is een gokje en even rekenen. Wil je een bevalcursus (soms vergoed), poliklinisch bevallen (ik meen 340 euro) (maar als je pijnstilling of knip krijgt word je medisch en betaal je niks), veel kraamzorg (4,40 per uur, gemiddeld krijg je wel 45 uur), dan kan bijverzekeren een goed idee zijn. Ik neem een gok, want bevalling 1 had ik zon morfinepompje, een knip en pomp, en toen betaalde ik het ziekenhuis (grootste kosten) niet. Nu neem ik een verzekering die 125 euro kraamzorg vergoedt plus geheel poliklinisch bevallen (ik wil proberen zonder pijnstilling). 
 
Ik heb het eigenlijk nooit aangepast / veranderd van zorgverzekeraar. Bij ons zoontje ingeleid (41+2) uiteindelijk keizersnede. Dus dat wordt allemaal vergoed, alleen de extra kosten van de kraamhulp en het kraampakket werd bij mij niet vergoed. 
En nu hoog zwanger 37 weken van een tweeling, dat wordt dus sowieso in het ziekenhuis bevallen. 
 
Terug
Bovenaan