Zorgverzekering

Hallo allemaal!:)

Ik ben in verwachting van ons eerste kindje, en nu vraag ik me af welke zorgverzekering ik het beste kan afsluiten.
Ik wil graag zoveel mogelijk vergoed hebben,
Bij welke zorgverzekering zitten jullie als ik vragen mag ?? :)
 
Ik ga naar Zilveren Kruis overstappen. Die hebben hele goede zorg. Ik heb een verzekering nodig met veel fysio behandelingen. 
Toen ik zwanger was, zat ik ook bij Zilveren Kruis. Bevalling zonder medische indicatie werd vergoed, en de kraamzorg ook. En je krijgt er een kraampakket (die krijg je wel bij velen). 
Je kan ze altijd even bellen en uitleggen wat jij belangrijk vindt zodat ze met je mee kunnen kijken. 


Fijne zwangerschap gewenst en succes met zoeken!
Bij Independer kun je ze trouwens vergelijken. 
 
Ik heb nooit iets extra's afgesloten (ik ben 2x bevallen)
Verloskundige is gratis. Echo's ook (8-12-20 weken kreeg ik vergoed) Kraamzorg had ik beide keren maar 24 uur, meer vond ik niet nodig. Ik vond het vreselijk, de hele dag zo'n vrouw in huis die amper wat te doen had. Dat kostte me €100 eigen bijdrage voor 24 uur. 
Ik heb geen cursussen gedaan.
Bevallen heb ik 1x thuis gedaan, is gratis. De 2e keer was een geplande keizersnede ivm stuitligging (dus medisch) en óók gratis.
Beide zwangerschappen/bevallingen hebben me dus €100 gekost. Daar kon ik me niet tegenop verzekeren. Dus het was echt heel goedkoop.
Het enige wat echt duur is, is als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische reden. Zet even  op een rijtje waar de kosten zouden zitten voor je en kijk dus of het überhaupt de moeite waard is om je extra te verzekeren. Hier was het dus echt niet de moeite waard!
 
Ik heb nooit iets extra's afgesloten (ik ben 2x bevallen)
Verloskundige is gratis. Echo's ook (8-12-20 weken kreeg ik vergoed) Kraamzorg had ik beide keren maar 24 uur, meer vond ik niet nodig. Ik vond het vreselijk, de hele dag zo'n vrouw in huis die amper wat te doen had. Dat kostte me €100 eigen bijdrage voor 24 uur. 
Ik heb geen cursussen gedaan.
Bevallen heb ik 1x thuis gedaan, is gratis. De 2e keer was een geplande keizersnede ivm stuitligging (dus medisch) en óók gratis.
Beide zwangerschappen/bevallingen hebben me dus €100 gekost. Daar kon ik me niet tegenop verzekeren. Dus het was echt heel goedkoop.
Het enige wat echt duur is, is als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische reden. Zet even  op een rijtje waar de kosten zouden zitten voor je en kijk dus of het überhaupt de moeite waard is om je extra te verzekeren. Hier was het dus echt niet de moeite waard!
 
Zou wel even opletten als je overstapt naar Zilverenkruis, de voorwaarden voor de vergoedingen mbt zwangerschap en geboorte veranderen per 1-1-2021. Zo wordt oa Kraamzorg niet meer volledig vergoed dus je betaalt altijd een eigen bijdrage. Geldt volgens mij bij alle verzekeringen. Ik heb het ook vergeleken en de extra kosten voor een aanvullende verzekering wegen bijna niet meer op tegen wat je vergoed krijgt. Behalve als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen.
 
Terug
Bovenaan