zorgverzekering

A

Anoniem

Guest
...aangezien we nog een paar dagen hebben om te switchen van zorgverzekering zoek ik naar een site die de info wbt zwanger-zijn vergeleken heeft. Dus niet een algemene vergelijksite maar een die dat al op een rijtje heeft gezet. Dus als iemand er een weet, hou ik mij aanbevolen.

Liefs S.

Ik weet niet of zo'n site bestaat, maar ik heb gemerkt dat de verzekeringen die ik vergeleken heb hetzelfde pakket voor bevalling en kraamtijd hadden. Het heeft voor mij de keuze dus niet beïnvloed. Ik heb gekeken naar: Univé, National Academic en Menzis.

Ik ben dsw aanvullend top verzekerd.
Ik krijg 8 dagen 8 uur kraamzorg en eigen bijdrage van 3,50 p uur word vergoed.
Ik heb ook 2 echo's vergoed die van de 12 en 20e week. en medische indicatie echo ook.
Mijn zwangerschap kost mij dus niks qua extra zorg.
groetjes Dees 33 wkn

hoi
ben zelf overgestapt naar menzis kraamzorg volledig vergoed helaas maar 46 uur maar aan je bed bepalen ze of je dat tot 80 uur krijgt (meestal wel) geen eigen bijtelling mag in ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie 100 procent vergoed ,kraampakket ik persoonlijk vondt hem voor de zwangerschap vrij gunstig succes ermee kijk anders even op www.menzis.nl gr quinny

p.s je krijgt ook een termijn echo 12 weken en entje met 20 weken vergoed.
gr quinny

Hallo,

Ik kreeg een telefoontje van de kraamzorg en die vertelde mij dat DSW nog de enige zorgverzekeraar is die dit jaar de volledige kraamzorg(tot 64 uur)  vergoed. Alle andere verzekeraars werken sinds dit jaar met een soort puntensystheem om te beoordelen hoeveel kraamzorg je vergoed krijgt.
Zij komen meestal  op ongeveer 40 uur uit is mij verteld. Pas als je man je verlaten heeft, je niet kan lopen van de bekkeninstabiliteit en je borstvoeding gaat geven kom je mischien in aanmerking voor het maximale aantal uren kraamzorg...Dat is tenminste letterlijk wat die mevrouw  van de kraamzorg mij vertelde.

Dit is voor mij de reden om toch bij DSW verzekerd te blijven. Ik wilde eigenlijk over gaan stappen maar dit stel ik in ieder geval een jaartje uit!

Nou weet ik niet of DSW alleen zo'n afspraak heeft met de kraamzorg die ik gekozen heb(Kraamzorg de Eilanden) en of dit dus alleen bij ons in de regio is...Dat zou je ff uit kunnen zoeken. Als je in Zuid Holland woont is het mischien de moeite waard om eens bij DSW te kijken...

Succes met het maken van je keuze!

Groetjes Sandra, Mama van Kirsten

Ik woon ook in zuid holland en omg r'dam en zit bij DSW.
Ik zit bij kraambureau delfland en daar is alles goed geregeld.
je krijg rond de 30e week je intake, en je kan zelf aangeven welk pakket je wilt.
Ik heb gewoon het uitgebreide pakket gekozen van 8 dagen 8 uur.
En dan je eigen bijdrage die vergoed wordt.
Wil je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen krijg je ook nog stukje vergoed, maar hoeveel geen idee.

Hoi Hoi

Ik ben verzekert bij de trias, hier kun je zelf kiezen wat je wilt aaan kraamzorg met een eigen bijdrage van 3,50 per uur. Verdere kosten worden allemaal vergoed en je ontvangt ook eeen erg leuke kraambox, met alle spullen die je nodig hebt. Trias laat je ook vrij in de keuze van je kraamzorg, je kunt kiezen van 20 tot 64 uur word vergoed. Tevens krijg je zelf bij je eerste zwangerschap een tegemoetkoming in je kosten en betaal je de eerste maand na de geboorte van je kind 70 euro minder. Wat ook een leuke actie is bij hun, je krijgt in je eerste zwangerschap een vergoeding van 40 euro om bij je pretscho te leggen.  

Groetjes
juul

Terug
Bovenaan