zorgverzekering.

A

Anoniem

Guest
Ik ben Sarah en ben nu 5w5d zwanger en vroeg me af wat ik het beste met de zorgverzekering kan doen. Wel of geen eigen bijdrage kraamzorg enz.
Ik vraag me af waar en wat voor evt aanvullende verzekering jullie hebben.

groetjes, Sarah

Hallo Sarah,

Ik heb het meest uitgebreide pakket, dit alleen al voor me tanden.
We hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden en heb toen i.v.m. mogelijk behandelingen het meest aanvullende pakket genomen.

Ik ben hier nog steeds heel gelukkig mee.

We krijgen nu 44 uur plus 20 uur kraamzorg, volleginge vergoeding polliklinische bevalling, kraampakket.

groet Barbra. nu 25 weken en 1 dag

enen gefeliciteerd met je zwangerschap

Hoi,

Ik heb wel een aanvullende verz. maar niet de duurste, ik heb dus een eigen bijdrage maar als ik dit optel en de extra kosten van die andere aanvullende verz. Kan ik beter de eigen bijdrage betalen, dit is goedkoper dan een heel jaar die dure aanvullende.
Ik krijg ook een kraampakket en bevalling wordt vergoed in het zkhs.
Ik ben trouwen bij Unive, aanvullende verz 2.

Gr. Mickey (34 wk)

Hoi,

In mijn geval was het wel slim de beste aanvullende verzekering te nemen. Die extra  kosten voor een jaar waren goedkoper dan de eigen bijdrage kraamzorg. Dus even de kosten van de aanvullende verzekering opvragen en berekenen hoeveel je betaald aan kraamzorg. Meestal is dit 44 uur x EUR 3,50 eigen bijdragen. Eventueel nog de poliklinische ziekenhuisbevalling meenemen als je dat wilt! Dat kost geloof ik rond de EUR 200,--.

Ingeborg

Terug
Bovenaan