Zoroxin antibiotica tijdens zwangerschap?

Ik zit nu in België op vakantie en kreeg net als bij m'n 1e ze schap erge buik en rugpijn. Toen was t blaasontsteking. Dus hier met veel moeite een dokter gevonden en kreeg 400m zoraxin antibiotica voorgeschreven.
Thuisgekomen en bijsluiter gelezen staat in niet tijdens zw schap gebruiken. Eigen dokter gebeld die raad het zeer af om dit te slikken. Wij weer terug naar dokter en op aandringen amoxiciline gelegen. Dit kreeg ik voorheen ook altijd.
Ik vind dit raar! En twijfel nu wel. Zou amoxiciline wel goed werken? Moet nu 2 dagen gebruiken en doorgaan als het helpt. Zo niet weer terug maar de dokter.
Iemand hier ervaring of kennis over?
Hoop echt dat t overgaat want weet af en toe niet waar ik het moet zoeken van de pijn.
Groetjes





 
hoi m88

ik heb er geen ervaring mee maar ik kan je wel zeggen toch goed dat je naar een arts bent gegaan en vind het zo ie zo al klap dat je het voelde dat er iets niet goed was.
Ik voelde namelijk helemaal niets ook geen last van me buik of rug ( ja toen het echt helemaal mis was)
Wij zijn namelijk 9 dagen eerder terug gekomen van vakantie en heb net 5 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een hele zware nierbek ontsteking.
Hoop dat de antibiotica goed aanslaat en dat de pijn snel weg gaat

Liefs debora (december mama)
 
Bij blaas ontsteking kun je inderdaad beter geen "echte" medicatie gebruiken, dat is eigenlijk allemaal troep voor je kleine. Je kunt het beste op zoek gaan naar een thee of vitaminetablet met een hoog blueberry gehalte, dat helpt en tast je baby niet aan!

Succes en beterschap,
Suzanne
 
Wat bedoel je precies mammie84?
zonder antibiotica zal blaasontsteking toch niet overgaan neem ik aan. Die pijn was sowieso niet langer te houden. Langdurige ontsteking is ook niet goed lijkt me.
Ik slik al preventief cranberry tabletten wat dus nu niet heeft geholpen.
Groetjes
 
Hoi,
amoxicilline is geen probleem bij een zwangerschap en werkt goed bij een urineweginfectie
.
Maar als je twijfelt bel dan alsjeblieft je huisarts met dit soort vragen en stel ze niet op dit forum. Ik zie hier een advies voorbij gaan wat volstrekt onjuist is. Daar ben je zeker niet bij gebaat.
groetjes
 
Terug
Bovenaan