Zou dit zwanger kunnen zijn?

Hoi! Even anoniem hier op een forum, maar een vraag die mij sinds maandag nogal bezighoudt.
Kleine achtergrond: wij hebben besloten vanaf volgend jaar voor een tweede kindje te gaan. Ik heb begin deze maand mijn (koper)spiraal laten verwijderen, en deze cyclus eens een beetje op mijn cyclus gaan letten.

In principe is het deze maand nog niet de bedoeling zwanger te raken (i.v.m. verschillende december & begin januari dingen niet zo handig), al is het natuurlijk mocht het wel zo zijn hartstikke welkom.

Nu is mijn laatste menstruatie begonnen op 6 november. Mijn eisprong voel ik altijd en heb ik nu dus extra op gelet, die was vorige week maandag (21-11). We hebben seks gehad op donderdag 17-11.

Nu heb ik ineens deze week een raar gevoel, alsof ik zwanger ben. Maar ik maak mezelf gek, want zoals ik al zei wilde ik deze cyclus mezelf eens in de gaten houden dus ik vermoed ook dat dit 'gevoel' gewoon daardoor komt. Maar wat ik WEL heb en herken van mijn vorige 2 zwangerschappen: ENORME honger ergens midden in de nacht. En dan bedoel ik niet een beetje, maar er echt wakker van worden en niet meer kunnen slapen. Dit heb ik dus alleen gehad beide keren dat ik zwanger was, maar verder heb ik dit nooit (ja, misschien heeel soms als ik eens een kater heb of zo haha). Daarnaast heb ik krampjes in mijn baarmoeder die ik duidelijk herken, maar ik kan me niet zo goed meer herinneren of dit iets was dat ik bij mijn eerdere zwangerschappen al in het prille begin had.
Verder gespannen borsten enzo, maar dit heb ik altijd wel de week voor mijn menstruatie dus dit vind ik niet gek.

Normaal was ik nooit van het eerder testen dan ik mijn menstruatie verwacht, maar gister kon ik me niet bedwingen en die test was negatief. Maar dat zou ook eigenlijk nog (veel) te vroeg zijn (volgens mij zou ik maandag of dinsdag ongesteld moeten worden). En verder ben ik mezelf dus nu gek aan het maken, wat eigenlijk helemaal niet bij me past.

Maar nu was ik benieuwd... herkent iemand die honger? En was je toen zwanger?
Sorry voor het lange verhaal :).
 
Dit was bij mij achteraf het enige vroege 'symptoom' voordat ik mocht testen. Maar ik ben wel zwanger geworden via IVF en heb toen netjes gewacht tot ik mocht testen. Die honger begon denk ik een dag of 2, 3 voor de testdag. 
Niet helemaal dezelfde situatie dus, maar het zou dus zeker kunnen! 
 
Terug
Bovenaan