zou een kleintje ook te veel kunen slapen?

hoi hoi,

zou een kleintje overdag ook te veel kunnen slapen dat hij sávond en s'nachts wat wakkerder is?
of is dit misschien onzin?
ik heb namelijk het idee dat hij sávonds nog wat moeilijker in slaap kan vallen en s'nachts ook.
hij meld zich nog voor een fles omstreeks drie uur s'nachts.

taz

Hoi Taz,

Hou oud is je kleintje? Dat kan ik nl nergens lezen.

Ik denk niet dat een kind te veel kan slapen, als het moe is, valt het toch wel in slaap (dat is tenminste de theorie). Het zou kunnen dat je kind er 's avonds en 's nachts meer moeite mee heeft omdat het dan stil is in huis. Overdag is er natuurlijk toch altijd wel geluid, zowel in je eigen huis als geluid dat van buiten komt. Het kan natuurlijk zo zijn dat je kind dat als geruststellend ervaart en het dus moeilijk vind om in slaap te vallen als het stil(ler) is.
Daar is niet echt een oplossing voor, daar zal 'ie zelf aan moeten wennen. In ieder geval lekker in bed leggen, nog even knuffelen en dan weggaan. Maak er een ritueeltje van, zodat je kindje weet dat het tijd is om te slapen. En als ze dan echt moe zijn, vallen ze vanzelf in slaap.

Suc6!

Jolet
mv Alyssa

Hoi,
Er staat inderdaad niet bij hoe oud je kleintje is. Ik weet wel dat mijn jongste dochter tot negen maanden voor een nachtvoeding kwam. Ik denk dat kinderen zelf wel aangeven wanneer ze de nachtvoeding niet meer nodig hebben. Mijn oudste was zes weken toen ze doorsliep. Is zo verschillend.
Wat betreft dat slapen. Volgens mij heeft de voorgaande schrijfster gelijk. Kan heel goed aan de stilte van de nacht liggen dat je kleintje moeilijker inslaapt. Maar volgens mij is het onmogelijk baby's overdag wakker te houden als ze moe zijn. Ik denk dat ze dan helemaal over hun toeren raken. Een baby die te moe is, kan ook moeilijker inslapen, kunnen alleen maar krijsen.
Heb je wel eens ingebakerd? Bij mijn zoontje doe ik dit tegenwoordig alleen s'avonds want dan is hij dus zo moe dat hij moeilijker zelf inslaapt. Werkt erg goed. Bij mijn beide dochters heb ik het ook veel gedaan.
Ivy

hoi

Ik hou een schema aan uit het boek de tevreden baby van Gina ford. Zij geeft aan dat een baby overdag (7.00 uur 'smorgens tot 7.00uur 'savonds) niet te veel moet slapen om na 19.00 uur en 'snachts goed te slapen
Tot 3 maanden zegt zij dat 3,5 uur overdag genoeg is en vanaf 3 maanden 3 uur.
Mijn zoon van 3,5 maanden is rond 7.00/7.30 wakker en slaap dat een half uur rond half 10, om 12.00uur leg ik hem weer op bed tot 14.00 /14.15, 'smiddags rond 16.00 slaap hij een kwartietje tot een half uur.
Rond 19.30 gaat hij naar bed en slaap dan vrij snel, om 23.00 moet ik hem wakker maken voor de fles en slaapt hij verder tot7.00 uur.
Bij mijn zoon werkt het prima, misschien heb je er wat aan .
Ik denk dat als een baby overdag teveel slaapt 'snachts minder goed slaap, ook denk ik dat een vast ritme van slapen belangrijk is en dat kan natuurlijk we dat jouw baby iets meer nodig heeft.
succes

ellen

Terug
Bovenaan