Zou het dan toch?

<p>Ladies goedemorgen!</p><p>Wil het toch even van me af schrijven. We zijn nu 2 jaar bezig voor een kleintje van onszelf. Vorig jaar 2 keer een mk gehad met 7 weken. Bij de gyn geweest, maar dat ging eerst heel vreemd. Toch wel besloten al een zaadonderzoek bij mijn partner te doen. Was de eerste keer vrij slecht. Nu afgelopen maand een 2e onderzoek en die blijkt veel beter, dusdanig dat we gewoon samen een kindje zouden kunnen maken via de natuurlijke weg maar ook hulp kunnen krijgen via het zh.</p><p>Nu hebben we besloten deze cyclus af te wachten en als het niet raak is te bellen. Maar tot mijn verbazing blijft mn menstruatie uit.. Ik was er al vanuit gegaan dat ik gisteren kon gaan bellen, maar nu 2 dagen over tijd en nog geen spoor van mn menstruatie. </p><p>Ik weet dat ik gewoon zou moeten gaan testen om zekerheid te hebben, maar ben ook heel bang dat het ineens wel doorbreekt vandaag of morgen? dus durf niet teveel te hopen ?</p><p>Dames die in hetzelfde schuitje hebben gezeten en dit wel herkennen?</p>
 
Hallo,

Precies zoals je zegt is het handig om een test te doen (geeft wel de meeste duidelijkheid).

De testen zijn het meest betrouwbaar met ochtend urine omdat je hcg (stofje wat opgepikt word door de zw test) op het begin nog wat laag kan zijn.. ochtendurine is geconcentreerder.

Je zou dus morgenochtend kunnen testen, heb je er gelijk een dag bij waarop je geen menstruatie hebt (voor zover nu bekend natuurlijk en ik hoop van niet voor je).

Mocht je een negatieve test hebben maar menstruatie blijft uit kan je 2 dagen erna weer opnieuw testen, je hcg stijgt namelijk elke 2 dagen, niet alle testen zijn even gevoelig dus kunnen ze op een later moment positief worden.

Ik duim mee met jullie en hoop dat jullie een positieve test mogen krijgen
 
@PM, testen met ochtendurine is niet voor iedereen van toepassing. Dat verschilt per vrouw. Tweede urine is bij mij altijd veel beter geweest. Ik ben geen ochtendtester.
 
Ik heb vanmiddag een test van de action gedaan maar negatief. Voor de zekerheid morgenochtend nog een met ochtendurine.
Had maandag mn menstruatie moeten hebben, normaal ook echt wel stipt met de klok gelijk zeg maar. Mn ovulatietest was positief op dag 14, zit nu op dag 29. Ook totaal geen krampen of wat dan ook wat meestal voorafgaand is aan mn menstruatie.
Zo lastig om geen hoop te krijgen, ook al is er geen peil op te trekken.. we wachten het af en gaan het wel zien..
 
Een week na NOD kan je beter ook opnieuw testen. Meer hormonen in urine. Was bij mn eerste zwangerschap ook zo.
 
Terug
Bovenaan