Zou het kunnen? Vraagje over ei...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb as zaterdag mijn NOD, dat is dan dag 28 van mijn cyclus. Deze maand heb ik voor het eerst geen ovutesten gebruikt omdat ik ze erg duur vind en het tot op heden nog geen resultaat heeft opgeleverd. Afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag (dagen 17, 18 en 19) hebben we geklust. Dag 20 is mijn partner voor een weekend weggegaan toen hij terugkwam op dag 22 hebben we weer 's avonds geklust.

Ik heb de laatste keer dat ik ovutesten gebruikte (vorige maand) op dag 18 positief getest en dag 19 negatief.

Nu vraag ik mij af of je ei elke cyclus op dezelfde dag valt of dat er een aantal dagen tussen kan zitten? Is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben of zijn de zwemmers van dag 19 ('s avonds) al weg als ik dag 20, 21 of 22 mijn ei zou hebben gehad??

Volgende maand wordt ook een ramp, ik ben dag van dag 19 tot en met dag 23 in het buitenland.....balen!!!

ze zeggen dat sperma van goede kwaliteit 1 a 2 dagen kan overleven(als je slijm ook van goede kwaliteit is). Er zijn zelfs gevallen bekend van sperma dat 5 dagen in leven is gebleven!

Heb je zo laat pas je ei dan?
ikzelf zit ook vrij laat, meestal rond dag 17, maar niet meer in de 20!

Mijn Nod is ook zaterdag! Zo spannend! Hoop dat geluk een keer mee zit..
Wij hebben deze maand ook ovu testen gebruikt een zeer dure hobby ja.. nu maar afwachten en ik denk dat ik niet zwanger ben want ik voel me niet echt anders dan alleen maar zenuwachtig!
Ben zo benieuwd!
Succes in ieder geval Joy!

@Sophie: Ja erg laat, ik had met mijn eerste zwangerschap ook pas op dag 20 en 21 een positieve ovutest! Ach ja, beter laat dan nooit he ;-)

@Solanum: ik ben ook alleen maar zenuwachtig en voel me ook echt niet zwanger..maar ja, dat zegt niks natuurlijk! We gaan als het niet is gelukt alweer ronde 6 is...bah wat duurt wachten lang! En ronde 6 gaat al helemaal niet lukken vanwege bezoek aan het buitenland dus ronde 7 gaan we echt maximaal klussen haha! Vanaf dag 14 tot dag 24 denk ik ;-)

@Joy82, je kan ook de dipsticks van sensitest kopen. die zijn veeeeel goedkopen en werken ook prima.... dan kan je rustig een aantal dagen testen. ik had ook altijd rond dag 19 mijn ei (nooit eerder) en had dan een cyclus van 31-33 dg.

Hoi,

Mijn ei is rond dag 14, 15 dacht ik. Tenminste iedere maand is rond die periode mijn slijm ineens anders en zo zou je het kunnen zien dat je ei-sprong hebt (dacht ik?)
In ieder geval leven zaadcellen van goede kwaliteit zo'n 72uur.
Succes

Reneke

hoi
op site van clear blue staat dat je juist kwaliteit belangrijk i.p.v kwantiteit.
als het goed zaad is kan het lang overleven en zodra je positieve test heb.leef je ei zo 12 tot 24 uur dus kan het misschien wel kloppen dat je dag erna negatief is.
anders zou je eens moeten lezen bij zwanger worden op clear blue site.
gr marjan

Terug
Bovenaan