Zou het niet door langdurig pil gebruik komen....????

Gisteravond was ik bij m ijn schoonmoeder.En toen hadden wij het over miskramen,want er had net een nichtje gebeld die zei dat ze 11 weken zwanger is.
Dit was dus even de aanleiding.Ikzelf heb op 9 maart 2006 een MK gehad na 13 ron des  en probeer nu nog steeds zwanger te worden.

Toen zei ze tegen mij;zou het niet aan het kangdurig pil gebruik kunnen liggen dat veel mensen tegnwoordig bij de 1e al een MK krijgen???

Ik dacht laat ik dit eens hier voor gaan leggen!

Hoe denken jullie hierover?

Groetjes Karin

ronde 7 na MK

Allereerst denk ik niet dat er miskramen bij de eerste zwnagerschap zijn dan vroeger. vergeet niet men weet tegenwoordig wel heel vroeg dat men zwanger is. Dat was vroeger wel anders. Een hevige verlate menstrautie werd gewoon zien als een hevige verlate menstruatie. En hoeveel meiden zijn er nu niet die met 5 a 6 weken een miskraam krijgen. daardoor lijken het er nu meer.

Of langdurig pilgebruik kans op een miskraam verhoogt weet ik niet. Heb ik geen kennis van. Ik weet wel dat dat voor mij niet geldt. Ik heb in mijn hele leven slechts een klein half jaartje de pil gebruik, en daarna mocht het niet meer vanwege verhoogde kans op trombose. Ik heb dus wel miskramen (3) gehad, maar geen langdurig pilgebruik. Maar goed het zou bij andere vrouwen natuurlijk wel kunnen.

Wat denk ik ook mee kan spelen bij het krijgen van en miskraam, maar ook dat geldt natuurlijk niet voor alle vrouwen die een miskraam hebben gehad is ongezonde gewoontes. roken, drinken etc. En wat denk je van een stijgende gemiddelde leeftijd van vrouwen die voor het eerstzwnager worden.

Bij miskramen zijn er zoveel mogelijke oorzaken, maar soms zit het gewoon niet goed en is er geen reden aan te wijzen waarom het op dat moment is misgegaan.

Miep

hoi hoi

ik zelf heb 11 jaar ( van mijn 14de tot mijn 25ste) de pil gebruikt. en voor zo ver ik weet geen miskraam gehad. wel heb ik 1 miskraam gehad na een icsi behandeling. dus dar weet ik de reden van.
in het ziekenhuis vertelde ze mij dat een miskraam meestal betekend dat het vruchtje niet gezond was. maar er kunnen natuurlijk allerlei redenen voor zijn

groetjes danielle

Hey Karin,

Dat ik jou hier nog eens tegen kom....volgens mij ken ik je nog van het zwanger worden forum. Joh, dat je al weer zo lang "bezig" bent na je miskraam. Vervelend. loop je bij een gyn?
Zelf heb ik 1sept een miskraam gehad en ben net gister weer begonnen aan een nieuwe cyclus. Ik ben zwanger geraakt mbv Comid, in de 3e ronde. En dit na 1,5 jaar proberen. Helaas na 7 weken misgegaan. We beginnen dus weer van voren af aan met Clomid.

Ik hoop voor jou dat het nu eindelijk weer raak zal zijn! Je hebt er ook lang genoeg op gewacht!
XXX YVet

Terug
Bovenaan