Zou het nog wel lukken? Help!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik begin even een nieuwe discussie, heb een beetje steuntje in de rug nodig. k heb altijd graag een gezinnetje gewild, maar kon nooit de juiste man vinden. Nu heb ik hem en we zijn supergelukkig!!! maar.... Zoals ik al eerder schreef ben ik inmiddels 37 en hij 54. We zitten pas in de 3e ronde en mijn periodes zijn regelmatig en volgens mijn temperatuurmetingen heb ik elke maand wel een eisprong, maar toch....
Af en toe ben ik zo bang dat het niet meer lukt.
Wie herkent dat gevoel??

Groetjes, bange Wietske

Hee Wietske, Kop op!!!

Ik snap wel wat je voelt, onze leeftijd begint echt mee te tellen he.
Dat je man ouder is, maakt niet zo veel uit, toch?
Voer hem anders voor de zekerheid ook vit. tabletten, en ook foliumzuur (schijnt ook op de vruchtbaarheid te werken)
Je bent ook -net als ik -nog maar pas begonnen, dus we hebben nog alle hoop!

Nou, niet te druk maken meid, komt allemaal goed,
Liefs Gwen.

O ja,

En hoe ouder je bent, hoe meer kans op een tweeling!

Hoi Wietske,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het spannend is... Hoe ouder je wordt, hoe lastiger.. Een moeder van een collega op mijn werk heeft net een kindje gekregen en zij is 42! Dus dat geeft hoop lijkt me?

Je zit pas in ronde 3, ik kan me goed voorstellen dat dat heeeeel lang voelt, vooral als je zo graag wilt en eigenlijk al zo lang aan het wachten bent....

Waarschijnlijk komt alles goed, gewoon blijven proberen! Ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn!

Liefs Merel

Kom op joh! Positief blijven (is lastig, weet het)! Collega's van mij die wat ouder zijn hebben ook een mooi kindje op de wereld gezet. Komt vast allemaal goed, het kan wat langer duren maar uiteindelijk................................

kop op!

alles kan nog, mijn moeder was 43 toen ze mij kreeg , ik was ook haar eerste. ze heeft er wel een jaar op moeten wachten.

maar je zal zien..!!!

groetjes jpctje

Vervelend dat je zulke zorgen hebt, maar volgens mij is dit van alle leeftijden hoor.

Maar ik heb even voor je rondgeneusd en de volgende info voor je gevonden, misschien heb je er wat aan:

De man

Om
de kansen op een zwangerschap groter te maken, is het van belang dat
het zaad van de man van goede kwaliteit is. Een eerste zaadlozing bij
gemeenschap is nog vol van zaadcellen, dit staat dan in een goede
verhouding met zaadvocht, een tweede zaadlozing bevat nog maar weinig
zaadcellen, en een derde lozing is geheel steriel, en bevat vrijwel
geen zaadcellen meer. Om de kwaliteit hoog te houden, is het raadzaam
om hoogstens om de dag gemeenschap te hebben. Mannelijk zaad blijft
enkele dagen in leven, dus het is niet nodig elke dag gemeenschap te
hebben. Roken, alcohol en warme strakke kleding, warme ligbaden, sauna
etc kunnen de kwaliteit van het zaad verminderen.

De vrouw

Om jouw kansen op een zwangerschap groter te maken kan je rekening met de volgende punten houden.

Eet gezond, gebruik foliumzuur, een gezond lichaam in een goede conditie heeft een grote kans om zwanger te raken.

Goed op jouw gewicht letten, afvallen bij overgewicht heeft direct al een gunstige werking

Leg na de gemeenschap een kussen onder jouw billen, en blijf even liggen

Roken verminderd de kwaliteit van de eicellen, vrouwen die roken raken veelal minder snel zwanger

Hoewel
het heel moeilijk is, probeer niet te veel bezig te zijn met zwanger
raken. Veel vrouwen raken zwanger op momenten dat opeens andere dingen
in hun leven een belangrijke rol spelen.

Cafeïnehoudende dranken, zoals koffie en cola kan je beter niet te veel gebruiken

ips om de mannelijk vruchtbaarheid te versterken:

Vitamine C: goed voor het zaad

Zink: o.a. nodig voor de vorming van sperma

Magnesium en kalium: voor de beweeglijkheid van sperma

Vitamine B12: nodig voor gezond sperma

Vitamine E: Gunstig voor de vorming & de beweeglijkheid van sperma

Tips om de vrouwelijke vruchtbaarheid te versterken:
Vitamine C: goed voor van alles
Spoorelementen: verbeteren de vruchtbaarheid
Zink: goed voor de vruchtbaarheid, kan miskraam voorkomen

Tenslotte
schijnt koper en nogal listige mineraal te zijn: te weinig koper kan
tot onvruchtbaarheid leiden, teveel koper is weer giftig voor de
zaadcellen. Zou ik dus niet mee gaan rotzooien. Het dragen van zilver zou de vruchtbaarheid stimuleren

Homeopathische middelen:
Teunisbloem: goed bij menstruatieproblemen; helpt bij gevoelige borsten voor de menstruatie
Moederkruid: brengt een uitgestelde menstruatie op gang, verlicht PMS
Gember: bevordert de menstruatie, vermindert misselijkheid, versterkt het voortplantingsstelsel
Ginseng: stimuleert het seksueel functioneren van zowel mannen als vrouwen. kan impotentie verminderen
Ginko biloba: helpt bij impotentie
Sint Janskruid: vermindert menstruatieproblemen: pijnlijke, zware en onregelmatige menstruaties en PMS
Zaagpalm: verbetert een laag libido en impotentie bij de man

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie steunberichtjes!! Dat scheelt toch wel veel. Gelukkig zijn we allebei inderdaad gezond en leven we ook erg gezond en slikken vitamienen enzo en het klussen op zich gaat altijd met veel plezier prima. Maar omdat ik nog nooit eerder heb geprobeert zwanger te worden lijkt het me zo vreemd dat het zomaar zou lukken, maar dat kan natuurlijk best. Vooral dat van die tweeling is een goeie, dat zou makkelijk zijn, 2 in 1 keer! zijn we gelijk een gezin van 4!

Bedankt en suc6 met zwanger worden!!

Terug
Bovenaan