zou het ?

Sinds vanmorgenvroeg 8 uur ieder uur enorme kramp. Sinds vanmiddag ierder half uur. Duurt steeds minuut of anderhalve minuut. Bij mijn zoon begon het ook zo. Hele dag en nachts ineens om de 5 minuten. Hij is toen om 9.30 de volgende dag geboren.

Ben zo benieuwd of dit echt het begin is of alleen nog maar voorweeen.............

Om 18.00 kreeg ik ineens om de 5 a 10 minuten weeen en soms best heftige. Verloskundige gebeld en die wilde best komen op dat moment of om 21:30 een andere die nachtdienst had. Ik zei oh dan laat ze maar om 21:30 komen. Dit houd ik nog welvol.

Nou echt niet. Toen ik een uurtje later om de 4 minuten krachtige weeen had heb ik mijn vriend toch maar gevraagd of de Verloskundige eerder wilde komen. Ze was er snel en ik bleek al 5 cm. Te hebben. Om 21.15 kwam andere Verloskundige. Ik lag ondertussen te puffe dat wil je nie wete. De Verloskundige was echt super met mee puffe en coachen. Echter omdat ik lag op mijn rug wilde onze meid nog nie genoeg zakken. Want ik had inmiddels al snel 7 cm en ze wilde de vliezen breken. Ik moest op de wc gaan proberen te plassen. Nou dat lukte gelukkig en merkte meteen dat de kleine meid een stuk gezakt was. Toen terug naar slaapkamer en daar stond ik aan mijn bed te hangen toen mijn vliezen braken.
Wat was dat een opluchting!! Relatief gezien want toen begon het snel te gaan en moest ik po bed gaan liggen en kreeg meteen enorme persdrang. En zo was Maddy er na een paar persweeen al!

Terug
Bovenaan