Zou hij toe zijn aan lezen??

Hoi meiden,

Dylano deed net iets ongelooflijks (voor ons dan).

Wij hebben een oven/elektrisch fornuis en vaatwasser van Bosch.
Nu liep hij eerst naar de oven toe, zei tegen papa "kijk", daarna liep hij naar de vaatwasser toe, en zei "ook".
Hij wees van allebei de dingen de tekst van "BOSCH" aan.
Dus hij ziet dat dat hetzelfde is..

Met Baby TV ook: Dan komt er vantevoren te staan wat voor tekenfilmpje, en dmv die tekst weet hij of hij het leuk gaat vinden of niet.

Wat denken jullie? Zou hij toe zijn aan lezen??
Voorlezen wilt hij niet.. :-S

Liefs Deb.

Leuk he dat ze steeds meer kunnen! Wij staan er regelmatig van te kijken wat voor een volzinnen er nu weer uitkomen. Erg jammer dat voorlezen niet lukt. Wij doen het heel veel met Mette en inmiddels heeft ze ook favoriete boekjes. Gonnie en Gijsje en Olie die maar niet uit zijn ei wil komen zijn momenteel een hit. Ik zou Dylano gewoon een makkelijk boekje geven en dan zie je vanzelf wat hij ermee doet. Ik doe vaak een plaatjesspelletje met Mette. Zo van wat is dat nou? Dan roept zij een muis mama!!! Ik wijs dus alle plaatjes aan in het boekje en zij benoemd me. Dat is mss wat minder saai dan gewoon voorlezen en boeit Dyano wellicht iets makkelijker.
gr.Ing

Hoi,

Ik denk dat Dylano meer de vormen of plaatjes herkent dan daadwerkelijk woordjes. Hij ziet er dan wel verbanden tussen en dat is natuurlijk ook heel erg knap!
Sven vindt boekjes gelukkig wel helemaal geweldig. Echt voorlezen doen wij ook niet hoor maar meer zoals Inge doet, vertellen, aanwijzen, laten benoemen en dat soort dingen.
Daardoor leert hij ook verbanden leggen en het stimuleert natuurlijk zijn taal. Sven is qua spraak dan ook al erg ver. Hij zegt al zinnen van meer dan 6 woordjes. Bij het CB viel de arts er stil van...
Misschien dat je dus spelenderwijs boekjes kunt aanbieden. Dan merk je vanzelf of hij interesse heeft in woordjes, letters en dat soort zaken.

Groetjes,
Maike

Hoi,
Ook ik denk dat het vnl een stukje herkenning is..
Mijn zoontje destijds, herkende feilloos alle mobiele telefoon providers!!
Riep bij alles de goede naam..en ook automerken had hij snel door.

Ik heb zelfs een stukje film ooit opgenomen volgens mij van zijn derde verjaardag....en terwijl ik filmde..keek hij naar de camera en riep; SONY!!
Humor he..
Maar wel erg leuk, en je kunt het stimuleren door dingen te laten zien, en benoemen..
Vond het ook erg leuk toen..

Ze kiezen toch dingen die hen aanspreken..

Gr Rina..

Terug
Bovenaan