zou ik al een week verder zijn???

Het is misschien een beetje een vreemde vraag en ik denk dat iedereen hetzelfde antwoord geeft ( gewoon wachten tot de echo) maar ik stel het toch.

Ik heb namelijk het idee dat ik nu niet in mijn 6de maar in mijn 7de week zit.
Ik weet het alleen niet zeker.

Aangezien mijn vorige cyclus ( 1ste cyclus na pil) 35 dagen was ben ik ook deze ronde uitgegaan van 35 dagen. Maar omdat ik eigenlijk vanaf de dag dat ik mijn ei had, tenminste ik denk dat ik het gevoeld heb. Al klachten had en een gevoel van het is raak, zit ik enorm te twijfelen.

Vooral omdat ik 2 dagen voor mijn NOD dag een duidelijke streep op mijn test had staan en nu een week later ( kon het niet laten, vanochtend toch nog een keer getest) Een hele dikke streep, die net zo donker is als het controle streepje had staan, heb ik allemaal het idee dat ik mischien deze keer wel een cyclus had van 28 dagen.

ik ben even terug gaan rekenen en de dag dat ik dacht m'n ei dacht te hebben heb ik ontzetten last van m'n baarmoeder gehad, ik kon die dag niet lopen. Maar  de hele  week daarvoor had ik eigenlijk al de hele week last van m'n baarmoeder. Dus zou de dag dat ik m'n ei dacht te hebben ook mijn innesteldag geweest kunnen zijn. En   dan ben ik inderdaad een week verder.

ik weet wel dat het gissen blijft, en dat ik gewoon nog 3,5 week moet uitzitten met wachten op de 1ste echo, maar toch, mijn gevoel zegt telkens dat ik verder ben.

Hebben meer vrouwen hier last van gehad of last van.

Hey Bloempje!

Tja tis wat he met dat gerekend.... Hier nog een hoor, al is dat omdat ik meteen na mijn miskraam zwanger ben geraakt dus alles in de war maar wel gezellig zwanger!

Heb het vorige week aan de gyn gevraagd maar volgens haar is een innesteling niet te voelen. Een eisprong wel. Ik had vanaf de 17e zwangerschapsverschijnselen en ze vertelde dat je je vanaf een week na je ei of bevruchting kunt voelen.
O ja en ze zei dat het meestal 16 dagen duurt (na bevruchting) voordat je thuistest positief is.

Kom je hier verder mee?

Ik herken het hoor, ik ben nu ergens tussen de  6 weken en 5 dagen  / 7 weken en 4 dagen.... Over n tijdje maakt het niet meer uit maar voor mij is het een groot verschil. ;-)

Groetjes en succes met rekenen.....

Zou heel goed kunnen hoor, lang niet iedereen heeft elke keer een even lange cyclus.
Bij mij is de variatie zelfs enorm groot: heb sinds het stoppen met de pil 3 jaar geleden maar een paar cyclussen gehad: 98 dagen, 75 dagen (daarin zwanger van m'n dochter), daarna door borstvoeding pas eerste menstruatie na 15 maanden, daarna cyclus van 38 dagen (daarin weer zwanger, maar na 11 weken miskraam), 75 dagen (en daarin nu weer zwanger).
Blijft een kwestie van afwachten tot je eerste echo. Als de meting daarin afwijkt van je eigen berekening kunnen ze de datum gewoon aanpassen.
Bij m'n dochter wist ik helemaal niet hoever ik zwanger was. Mijn uitgerekende datum is toen puur op basis van de echometing bepaald.

Bedankt voor jullie reactie,

ja het is echt vervelend dat je niet weet hoever het nou is. gelukkig ben ik niet de enige die het best vervelend vind om niet te weten hoeveel weken dat ze nou zijn.

nu zullen de meeste wel denken, acht wat maakt dat weekje verschil nou uit, nou ik denk voor vele met mij toch best veel. Want hoe eerder die 13 weken hoe beter hehehe.

nou ik wacht maar gewoon af tot de echo.

Vreselijk he dat wachten? , wat zijn we toch ongeduldig.

groetjes

Hallo Bloempje,

Ik zou inderdaad maar wachten tot ze op de echo kunnen zien wanneer je echt bent uitgerekend.
Ik zou nu volgens mijn berekening op 08-04-09 uitgerekend zijn maar ik wacht toch ook de echo af, toen ik van mijn zoontje zwanger was bleek bij de echo dat ik al 3 1/2 week verder was, maar ik was gewoon nog 1 keer ongesteld geworden.

Succes ermee

Terug
Bovenaan