Zou ik nu al ongesteld kunnen zijn?

Hallo,

Ik schreef van de week over die pijn bij het plassen en bij onverwachte bewegingen.
Die avond kreeg ik last van een moeilijke stoelgang en verloor ik helder bloed.
Dit heb ik nu nog. Zou ik nu al, nog geen week na curretage, alweer ongesteld kunnen zijn?
Als ik morgen nog bloed bel ik voor de zekerheid de gyn. of ha wel ff.

Gr. Roos

hoi,
het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je nu al ongesteld bent, want dat duurt zo'n 4 tot 6 week. ik heb meer als 2 week geleden mn miskraam gehad en ben ook nog niet ongesteld. mischien is het toch nog iets van de miskraam?? of is er door de harde ontlasting een bloedvaatje geknapt?? ik weet het ook niet, maar ik denk in ieder geval geen ong. maar ik zou gewoon de gyn. bellen.

liefs marjolein

Het lijkt mij ook wel onwaarschijnlijk..... bij een normale menstruatie verlies ik ook niet zoveel bloed als dat ik nu doe. Ik weet het niet, ik wacht tot morgen af , zou ik naar de ha kunnen of moet ik naar de gyn. bellen?

Wanneer was bij jullie de zwangerschapstest weer negatief? of hebben jullie dat niet gedaan? Je hoort zo vaak dat vrouwen denken dat ze alweer zwanger zijn terwijl dat nog de posi test van de vorige zwangerschap is. Bij mij was ie vandaag negatief.

Gr. Roos

hoi Roseliek,

Ik werd na precies 5 weken weer ongesteld. Toen ik 10 dagen na de currettage helder bloed verloor zei de gynaecoloog dat het niet meer dan bij een menstruatie mocht worden. en zeker niet langer dan 2 dagen mocht duren. Anders moest ik hem bellen en naar het ziekenhuis komen.  Je kunt volgens hem ook niet zo snel weer ongesteld worden.
Wanneer je nog klachten hebt zo snel na je curettage, moet je gewoon direct met de gynaecoloog bellen, je bent nl nog bij hem onder behandeling, tot je op controle bent geweest....

Ps. ik heb geen zwangerschapstest gedaan voordat ik ongesteld werd, heb de menstruatie afgewacht...

succes!

Het zat me toch niet lekker dus maar even de poli van het ziekenhuis gebeld.
Het kan zijn dat het mijn normale menstruatie is! Het kwam weinig voor dat het zo snel alweer kwam maar omdat ik geen bruine afscheiding of   bruin bloed verloor was het heel goed mogelijk. (ik ben natuurlijk een apart geval met onze siamese tweeling, dus dat het bij mij zo snel komt zou mij niets verbazen!)
Wanneer ik over een paar dagen nog evenveel bloed verlies of koorts krijg moest ik direct bellen.

We wachten weer iets gerustgestelder af. Gr. Roos

hoi roseliek
ik verloor net wat oud bloed(3wk na miskraam), maar jij had dus direct rood bloed?
ik vraag me namelijk af of ik nu ongesteld ben? of dat het innestelling is?
bij jou hadden ze in het ziekenhuis toch gezegd dat als het geen oud bloed was het een ongesteldheid kon zijn? maar bij mij is het dus wel oud bloed??? hellup,kun jij me verder helpen?

liefs marjolein

Hoi Mayotje,

Ik had gebeld omdat ik bloed verloor, dacht dat het geen ongi kon zijn zo snel na een curettage en iedereen hier dacht ook zo. Maar volgens de arts kon het wel juist omdat het zo helder rood was. Het is nu ook over, gister nog wat bruinige afscheiding dus het was duidelijk ongi. Gelukkig maar.
Maar bij jou is het moeilijk te zeggen, heb je nog helemaal niks verloren na je mk?
Wanneer moet je terug voor controle? Als het morgen of overmorgen niet gewoon rood wordt zal ik anders even met de poli bellen voor de zekerheid.
Ze zeiden wel met nadruk dat je je ongi niet meer kon vergelijken met je ongi's die je voor je mk had, omdat na een zwangerschap je lichaam toch is veranderd.

Gr. Roos

Terug
Bovenaan