Zou ik zwanger kunnen zijn?

A

Anoniem

Guest
We hebben twee jonge kinderen 3 en 5 jaar oud en waren ons serieus aan het bezinnen op permanente anticonceptie. Ik wilde graag nog een derde maar man niet en na veel wikken en wegen en de nodige emoties van mijn kant ervoor gekozen om over te gaan op sterilisatie van een van ons. Maar omdat we zo'n ingreep allebei toch wel spannend vinden, hebben we nog geen definitieve keuze gemaakt. Beetje struisvogelpolitiek moet ik heel eerlijk zeggen.
Omdat het idee dus is om niet zwanger te worden gebruiken we condooms. Een week na mijn eerste menstruatiedag is er een condoom gescheurd. De eerste keer in lange tijd dat we condooms gebruikt hebben.

Op zich lijkt het me sterk dat ik zwanger zou zijn van een spermacel van dag 8 in mijn cyclus, maar theoretisch is het mogelijk. Nu heb ik wel al een week lang 'last' van een zwaar gevoel in mijn onderbuik, menstruatieachtig gevoel. Sinds een aantal dagen last van mijn borsten. Ik zie duidelijk bloedvaten in mijn tepel en sinds vandaag heb ik ook steken in mijn vagina. Het begint er wel erg op te lijken. ook is mijn lichaamstemperatuur nu al 2,5 weken hoog. Ik heb vorige week vrijdag getest en dat was negatief, zou ook wel erg vroeg zijn ruim een week voordat ik ongesteld moet worden. Nu heeft het heel lang geduurd voordat ik zwanger werd van onze eerste, 3 jaar en 3 maanden voor de tweede, dit zou wel een enorme toevalstreffer zijn.

Moet heel eerlijk zeggen dat het mij geweldig zou lijken, maar goed, ik wilde ook graag een derde, maar dat ik me ook wel een beetje zorgen maak om de reactie van mijn man. Als ik ook zwanger zou zijn, zou ik begin december uitgerekend zijn en dat is wel heel lastig aangezien we afgelopen jaar veel moeilijkheden hebben gehad met mijn oudste i.v.m. alle spanning rondom Sinterklaas. Kortom, een beetje dubbele gevoelens. Ik ben erg benieuwd of mijn lichaam me nu enorm voor de gek zit te houden of niet.

Wilde het gewoon even van me afschrijven.

Hai Nienke,

Ik denk dat de kans zeker bestaat dat je zwanger bent. Helaas zit er niets anders op dan wachten tot je nod en dan maar weer een testje doen!

Vervelend om te lezen dat jullie rond de Sint veel moeilijkheden hebben gehad, begrijp daardoor je dubbele gevoelens wel.

Sterkte! Liefs Lynn.

Jeetje das wel even spannend zeg! Theoretisch kan het natuurlijk... Mag ik vragen waarom je temperatuurt?

@ Charlotje ik ben gaan temperaturen omdat ik bij mijn vorige zwangerschappen altijd heel duidelijk kon aflezen aan mijn temperatuur of ik zwanger was voor ik uberhaupt kon testen. Vandaar. En of ik heb een virusje onder de leden of het lijkt verdacht veel op een zwangerschap.

@ Lynn. Het zou hier welkom zijn hoor en ook mijn man zou omgaan daar ben ik van overtuigd. Maar december was hier afgelopen jaar echt een drama. Zo sneu voor mijn ventje (hoogsensitief en kan dit soort dingen niet handelen, voor iedereen verschrikkelijk) en ook wel voor ons. Hij is zelf met kerst jarig dus we kunnen onze lol op. Een 'gelukje' is welkom maar liever twee maanden later :).

hey meis, het verhaal komt mij heel bekend voor,

ik ben 5 maanden geleden bevallen van ons 2de kindje en ik gaf bv, dus ik kon niet gelijk aan de pil want dan zou ik terug loop krijgen van mijn bv en dat betekend dat ik dan over zou gaan op de flesvoeding.

Nu hebben we perongeluk 1 keer onveilig gevreeen en ja ik wil wel een 3de maja ook mijn man wil het niet, nu heb ik vorige week dinsdag ongi pijn gehad en soort slijmprop met bloed verloren heel lichtes, daarna is de pijn weg gegaan en geen bloedverlies gehad.Nu daarna kreeg ik in eens gele afscheiding nog nooit gezien maja, ik ook google gezocht enigste wat ik kon vinden is over zwangerschap, pf naja test gedaan negatief, de huisarts gebeld en die wilt dat ik langs kom dan gaan ze uitstrijkje van maken en op kweek zetten en eventueel over zwangerschap denk bloed prikken.,

Nu heb ik sinds deze week last van eet buien en zeker in augurken wat ik nooit lust en rookworsten die ik ook zelden of nooit eet/lust, en heb last als ik veel gestaan/gelopen heb pijn onder in em buik rand van me vagina , lijkt net of het banden pijn is , dit gevoel had ik ook bij mijn zoontje die nu 5 maanden is,

Nu wilt me man dat als het zo is weg halen, maja ik ben niet zo voorstander van abortus en ben er ook doods bang voor, heb hem gevraagt wat hij zou doen als ik het zou houden of hij dan bij em weg gaat, nou dat wist hij nog niet.

dus meis snap je situatie en denk aan je zelf , ik zelf zou niet ermee kunnen leven als ik een abortus pleeg en heel me leven lang met spijt gevoel loop.

sterkte ermee xxxxxxxxxx

Terug
Bovenaan