Zou ik zwanger zijn?

Hoi,

Vorige week woensdag heb ik mijn koperspiraal laten verwijderen. woensdag en vrijdag hebben wij geslachtsgemeenschap gehad. Sinds vrijdag ben ik einde van de middag/avond telkens misselijk. Heb ik sinds vrijdagavond een “vol” gevoel in mijn onderbuik en menstruatieachtige krampen.

Ik heb een irregulaire cyclus dus geen idee wanneer eisprong is. Ik was vorige week zondag in ieder geval nog ongesteld.

Een test doen zal nu nog niet zoveel zin hebben.
 
In principe heb je zo vroeg normaal nog niet echt zwangerschap symptomen.
Dus dit kan echt nog alle kanten op.
 
Begrijp ik goed dat de spiraal is verwijderd op 4 okt, en je menstruatie had op 8 okt, of bedoel je 1 okt?
Los van een onregelmatige cyclus: zo kort na je menstruatie al zwanger worden is echt wel heel erg snel, als in bijna onmogelijk.
Een eitje heeft tijd nodig om te rijpen. En dat gebeurt niet in minder dan een week. Of, als je bedoeld dat je 8 okt nog ongesteld was, dan heb je dus nog een menstruatie gehad na de seks?
Klachten als misselijkheid komen door hcg, wat pas aangemaakt wordt na een innesteling. En die innesteling is een proces dat 5-12 dagen na de eisprong plaatsvindt. Dus nee, ik denk dat je met zekerheid kunt zeggen dat je niet zwanger bent van de seks van woensdag / vrijdag.
 
Daags voordat jij je menstruatie verwacht, kan je wat merken. Misselijkheid is daarbij geen exclusieve zwangerschapskwaal. Het is hoe dan ook afwachten.
 
Terug
Bovenaan