Zou jij het willen weten?

Even een klein dilemma. Mijn schoonzus heeft een curretage gehad een half jaar geleden. Ik heb zelf 3 miskramen gehad en ben voor dit kindje ruim anderhalf jaar bezig geweest. Zij was ook al bijna een jaar bezig. Maar nu zijn wij begonnen voor een 2e. Met de medische malle molen weer. Het contact met mijn schoonzus is niet heel intensief maar heb haar wel laten weten dat ik haar heel goed begrijp en er voor haar ben, omdat ik in hetzelfde schuitje heb gezeten. Nu vind ik eigenlijk dat ik haar moet vertellen dat we weer bezig zijn maar mijn man vindt dat niet nodig. Ik zou het zelf wel prettig vinden als iemand me dat zou vertellen. Als het dan gelukt is, is de klap misschien iets minder groot. Nu dus de vraag: Zou jij het willen weten?

Wij hebben voor de 1e 2 mk gehad in 3 jr. Na 4 jr. zwanger van de 1e met injectie
Nu ben ik inmiddels zwanger van de 3e, schoonzus heeft met 20 wkn levenloos geboren kindje gehad (2 jr geleden inmiddels) en nog niet zwanger.
Geruime tijd hebben wij gewacht voor de 3e mede in de hoop dat bij hun de wens eerder vervuld zou zijn. Na enige tijd toch besloten voor ons gezin te geaan.
Toen wij voor de 3e gingen hebben we het niet gelijk tegen haar gezegd, nadat ik zwanger was ben ik wel op een avond persoonlijk bij haar langs geweest en hebben wij het erover gehad.
Zelf was ik bang dat het door te zeggen dat we ermee bezig waren het voor haar misschien (onbewust) toch een wedstrijd gaat worden.
Ik denk dat je voor je eigen moet afwegen waar je jezelf het prettigst bij voelt en je haar het meeste kan helpen.

succes

ik zou het persoonlijk niet willen weten. bij ons is de situatie iets anders, heb geen miskramen gehad maar bij ons gaat het zwanger worden heel moeilijk ( icsi).
ik vond het vervelender dat ik het al van iemand wist dan blijf je wachten tot ze zeggen ik ben zwanger.
terwijl als ze vertelde dat ze zwanger zijn terwijl ik niet wist dat ze bezig waren het ff een klap was maar dat maar voor ff was

Allebei bedankt voor jullie reactie.

@daan zo moeilijk gaat het bij ons nog niet. Eerste na 7 maanden clomid slikken. De 2e is nog afwachten uiteraard. Ik vond het zelf wel prettiger en heb haar een persoonlijk mailtje gestuurd net.

Terug
Bovenaan