Zou mijn dochtertje toe zijn aan een papflesje of een fruit/groentehapje?

Hallo meiden!

Inmiddels is mijn dochtertje 14,5 week.
De laatste week is ze aan het "kwijlen". Er is echter nog niks te voelen wat eventueel haar tandjes zouden kunnen zijn ( nog wel erg vroeg natuurlijk, maar ja, weet maar nooit). En ze loopt smak geluiden te maken met haar tong, en veel op haar handje te sabbelen.
Zou ze misschien toe zijn aan een papflesje of een fruit/groentehapje?
Ik weet dat het pas na 4 maanden mag, of zelfs liever ( volgens CB) na 6 maanden ivm vergrootte kans op allergieën, maar ja, nu wil ik toch niet alles strikt opvolgen wat het CB zegt, want het ene kind is er sneller aan toe dan het andere kind. Wat zouden jullie als advies aan mij kunnen geven?
Want eerlijk gezegd vind ik het ook wel leuk om met een beetje bijvoeding te gaan beginnen. Ik weet niet hoe oud jullie kinderen waren voordat jullie met bijvoeding begonnen?
Ik ben benieuwd.

Groetjes van Elly
 
Mijn dochtertje deed dat ook allemaal maar ik heb toch gewacht tot 4 maanden met het beginnen met fruithapje en het toevoegen van rijstebloem.   Ik dacht ook dat ze erg snel zou zijn met tandjes maar ik zie nog steeds niks (ze is intussen 4,5 maanden).  
 
Hoi elly,

Mijn zoontje deed dat ook al heel snel hij had zijn eerste tandje de dag voor hij 5mnd werd en 2wk later zijn 2e. Hij is nu 10mnd en heeft er nog geen bij gekregen. Hoewel er wel 4 aan zitten te komen dat kon de dokter goed zien..
Ik zou zeker niet te vroeg gaan bijvoeden, niet alleen het cb raad dat af, maar alle organisaties die met baby's te maken hebben.
Ik snap dat je dat leuk vind maar dat is het met 4mnd ook nog.
En je zou het jezelf niet vergeven als je kind er verkeerd op reageerd,toch?
Ik heb zelf bv gegeven dus mijn zoontje kreeg met 6mnd pas bijvoeding, ik had het vanaf 4.5mnd wel al een paar keer met een paar hapjes geprobeerd.
Als ik jou was zou ik wachten, voor je weet is ze 4mnd en dan kun je met een gerust hart beginnen.

Succes, Groetjes Mary jane
 
Hi,

Het kan best hoor dat er een tandje aankomt. Mijn dochter kreeg het eerste tandje bij 16 weken, een paar dagen later kwam tandje nr2.
Ze kwijlde wel, maar verder had ik het niet eens door.

Ze is nu 4,5 maand en we zijn pas begonnen met een lepeltje fruit. Haha met recht 1 lepeltje, meer gaat er nog  niet in. Ach we hebben geen haast.

Groetjes,

Nina

 
hoi Elly,

Ik weet niet of je borstvoeding geeft?
Maar dan kunnen het dus regeldagen zijn!
Die komen namelijk ook voor rond de 3 maanden.
Dan zou je je kindje dus vaker aan kunnen leggen.

succes, groetjes Linda
 
Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reakties!
Ik wacht dan inderdaad maar totdat ze echt 4 maanden is met bijvoeden. Want qua gewicht mag ze het best hebben want ze is geen zware baby. Ze is nu 14,5 week en ze weeg 5200 gr.
Ik geef geen borstvoeding meer, heb ik wel gedaan in het begin. Ze krijgt nu de fles. Ze krijgt 5 flesjes van 180cc. Hoewel de laatste fles van 23.00 soms wel moeizaam gaat hoor, omdat ze dan nog half slaapt, want we maken haar voor deze fles wakker.
Maar ik hou jullie wel op de hoogte hoe het straks gaat met de bijvoeding.

Allemaal heel veel geluk met jullie mooie kindertjes.

Liefs van Elly
 
Terug
Bovenaan