Zouden jullie mij advies kunnen geven over voeding voor 13 weken.

Hoi Hoi mama's

Daan is nu 13 weken en mag nu over op 5 voedingen van 180

Een tijdje heb ik het zo kunnen doen dat hij alleen de eerste en laatste 180 kreeg maar hij krijgt nu meer behoefte.

Het nadeel is dat Daan doorslaapt vanaf 21.00 tot 7-8 uur in de ochtend.
En ga het dan niet redden om daar 5 voedingen in te krijgen.. (met 4 uur ertussen)
En als ik Daan nu weer ga wekken om 23.00 uur is zijn schema weer helemaal weg.

Meestal moet ik Daan voor de laatste voeding wakker maken.... als ik hem dus niet wakker maak red hij het ook op 4 voedingen..

Tja.. zou ik hem nu wakker moeten maken voor 5 voedingen ...of naar 4 voedingen maar krijgt hij dan wel voldoende..

Kom er zelf niet helemaal uit..

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.. Alvast bedankt.

Groetjes Mama en Daan

Hoi Linda,

Mijn zoontje sliep ook al heel snel (met 9 weken) door tot de volgende ochtend en sloeg zijn avond en nachtvoeding daardoor over en haalde daarom ook niet zijn 5 voedingen. Op advies van het CB ben ik om de 3 uur voeding gaan geven zodat hij toch aan zijn 5 voedingen kwam. Dus  7, 10, 13, 16 en 19 uur. Dit ging heel goed en heb dit volgehouden tot hij bijna 5 maanden was. Toen ben ik van de ene op de andere dag overgegaan naar 4 voedingen en dat vond hij ook prima (hij kreeg toen ook al wat fruit erbij)

Mijn zoontje heet trouwens ook Daan.

Mama van Daan (2-8-08)

Hoi Bedankt voor je reactie.. Maar kreeg Jou zoontje dan 5 voedingen van 200?
Werd mij verteld dat er dan namelijk wel 4 uur tussen moet zitten ivm niertjes?

Groetjes carola

Hij kreeg eerst 5 voedingen van 150ml en daarna zijn we overgegaan naar 5 x 180ml toen hij hier aan toe was.  En uiteindelijk de laatste fles met pap bij 4 maanden. Zit je nu op 4 flessen van 180ml? en heeft hij hier genoeg aan? Je kan ook proberen om 5 voedingen te geven van 150ml.

Ik hoop dat je eruit komt! Bij mijn hebben ze op het cb nooit gezegd dat er min 4 uur tussen moet zitten. Ze hebben me het zelf zo geadviseerd....met resultaat.

groetjes Sjoe

Hoi Hoi.

Daan heeft nu een week of 4 al 5 voedingen van 150. Sinds een week of twee, twee voedingen van 180 en 3 van 150.
Maar merk nu dat hij graag meer wil..

Dus eigenlijk is hij klaar voor 5  van 180

ja dat denk ik wel maar dat ligt ook een beetje aan zijn gewicht. Het cb houdt als richtlijn 150 ml per kilo die hij weegt aan. Daan was toen 10 weken en woog 5850gr. Dus dan is het 150 x 5.8 = 870ml per dag. Dit delen door het aantal voedingen of de hoeveelheid voedingen. Bij mijn Daan kwam ik er dan dus wel wat boven maar dat was volgens het cb niet erg.Hij dronk goed en had er geen last van verder.

succes en ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.

groetjes

Ik zou het gewoon lekker aan Daan overlaten.
Hij weet het beste hoe vaak hij een fles wil en hoeveel hij wil drinken.

Niet naar de klok kijken, maar gewoon naar je zoon luisteren!

Terug
Bovenaan