Zoveeeeeelllllll moeite...........

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er ook zoveeeelll moeite om je kindje achter te laten op het kinderdagverblijf?
Ik vindt het echt heeeeel zwaar en voel me op dat moment erg slecht.....
Herkent iemand dit gevoel ?of loop ik gewoon te zeuren..

groetjes happy woman

hoi

hier nog iemand hoor
ik heb er   ook een hekel aan
ik doe mijn zoontje helemaal niet graag weg
en ik moet hem dan nog maar 1 dag weg doen
en dat vind ik voor mezelf al teveel

groetjes

Ik vind het ook een verschrikking! En ik werk nog wel op hetzelfde kdv! Maar dat maakt het misschien nog wel moeilijker, want als ze huilt, hoor ik dat gelijk en ik kan niet elke keer naar haar toe lopen.
En ze heeft het niet echt naar haar zin daar, dus huilt ze nogal veel....
Sil

Ook ik werk op een kdv en neem mijn dochtertje mee. Maar wat Sil al zegt, ook dat is niet makkelijk!
Gisteren stond ik in de keuken op het kdv en ik kon daar echt niet even weg maar ik hoorde mijn dochtertje op de slaapkamer huilen (doet ze normaal nooit, maar was wakker geschrokken van een kindje dat keihard aan het schreeuwen/lachen was)
De andere leidster was een andere baby aan het verschonen dus kon ook niet meteen ernaar toe....ooooh wat voelt dat kl*te zeg!!
Brrrr ik begon zelf bijna te janken, vond het zo zielig!
Meteen toen ik de kans had ben ik naar haar toe gegaan en heb ik haar opgepakt, toen was ze meteen stil (en lachen naar me!) maar ik voelde me echt schuldig..

Kan me nu ook zo goed voorstellen hoe het moet voelen om je eigen kind naar een kdv te brengen nu ik er zelf eentje heb. Vreselijk om je eigen kind bij "vreemden" achter te moeten laten. Jij weet wat het beste is voor je kind en in een moeder zijn ogen kan echt niemand dat beter of net zo goed doen als jij.
Echt moeilijk ja. Maar helaas moet 99 % van de mensen werken, dus MOETEN ze de kinderen wel naar een kdv brengen.
Ik kan haar dan wel meenemen (waar ik ook wel weer heel blij om ben hoor, het heeft zeker ook wel voordelen vind ik. Ik zie alles en heb zelf alles in de hand) maar ik ben ook echt elke keer weer blij als we weer lekker rustig thuis zijn!

Sil, heb jij dat nou ook? Dat je het af en toe zielig voor haar vind als andere kinderen heel druk doen ofzo? En dat je haar het liefste tegen alle drukte wilt beschermen?
Dat heb ik dus heel erg...

Ja ik heb dat ook!
Alleen sta ik nu dus niet op haar groep, maar op de peutergroep. Ik hoor haar dan wel, maar ik kan eigenlijk niks doen.
Drinken doet ze ook niet bij de andere leidsters, maar ik kan niet altijd de groep af om haar de fles te geven! Erg frustrerend.
En ik wil ook niet heel de tijd zeggen hoe ze het precies moeten doen, want normaal was ik er ook niet bij.
Maar ik heb 's middags een uur pauze en dan ga ik lekker met haar wandelen ofzo, als het weer het toe laat.
Ik wacht het nog een paar weken af en dan zie ik wel weer verder. Maar ik vind het verre van ideaal.
Sil

Hoi,

Ik heb het helemaal niet. Creche was ook vanaf dag 1 een succes (ook voor mij trouwens, ik was zo ontzettend blij om weer naar mijn werk te kunnen). Heather vindt het echt geweldig daar, zodra ze de leidsters ziet begint ze te lachen en te stralen. Het is overduidelijk dat ze het ontzettend naar haar zin heeft, ze heeft ook totaal geen oog meer voor mama. En als ik haar 's avonds op kom halen is ze echt 'moe maar voldaan'.

Dat is voor mij echt heerlijk. Omdat ik het idee heb dat de creche echt een aanvulling voor haar is, hoef ik me geen moment schuldig te voelen of er moeite mee te hebben dat ik haar 'ergens anders' achter laat.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan