zoveeeel eten erin proppen

A

Anoniem

Guest
Hoi,

tweede topic alweer vandaag.
Ik heb het gevoel dat ik de hele dag Sasha eten aan het geven ben.
Het begint met de fles 's ochtends   (200 ml)  en als ze die niet goed drinkt dan de rest met pap. Dan net voor ze weer gaat slapen een half fruithapje (want die krijg ik anders echt niet ingepland). 's middags een fles (200 ml) + een (halve) boterham (die ze niet goed leegdrinkt en de boterham ook niet echt opkrijgt). Dan voordat ze weer gaat slapen het andere fruithapje (maar echt trek heeft ze natuurlijk niet). En als ze wakker wordt dan is het alweer bijna tijd voor het avondeten en als ze voor het slapen haar fruithapje niet wilde, dan eerst nu een fruithapje) en dan avondeten (ongeveer kwart voor zes) en zo rond acht uur weer een fles (200 ml, wat ze zeker niet, vaak maar de helft, opkrijgt).
Ze slaapt twee keer overdag, is dus drie keer wakker en in een periode dat ze wakker is tenminste twee voedingen + tussendoor nog wat water proberen. Voor een koekje/broodkorst is er al helemaal geen tijd.
Ze is 8 maanden en de afgelopen maand een halve kilo aangekomen.
Ze eet toch echt niet teveel denk ik, maar we zijn er wel veel mee bezig...
Iemand suggesties?

gr,
Sabine

Hoi Sabine,

Heather is nu ongeveer 7 maanden en drie weken en ik merk de laatste tijd dat ze meer en meer behoefte heeft aan ruimte tussen de maaltijden. Misschien dat jouw meisje dat ook heeft? Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar als ik het idee heb dat ik met eten achter d'r aan loop te slepen dan is dat meestal geen goed teken en moet ik het wat minderen.

Kwa broodmaaltijd; wij geven 's middags eerst het brood (met een bekertje melk omdat ze het zo leuk vindt om melk uit een beker te drinken) en dan pas een half flesje. Dat is ook genoeg na een halve boterham.

Verder denk ik dat je jezelf er niet al te druk over moet maken. Meestal geven die ukkies het zelf wel aan. En dan de tip van mijn moeder 'bekijk eten en drinken over een periode van een week ipv een dag'.

Succes, KT

hoi,

Wat grappig om te lezen hoe verschillend die kleintjes kunnen zijn. Ik heb het probleem niet wat jij hebt, bij ons juist andersom. Alles wat we voorzetten gaat er in. Binnen no time is alles verdwenen:
700 pap, van een lepeltje ( 330 cc water, 6 schepjes nutrilon en 7 schepjes rijstebloem)
1000 fruit, vers dan twee stuks en uit potje, volledig potje ( binnen 10 minuten leeg)
1230 brood met  thee ( 1 a 2 broodjes, thee ongeveer 200cc)
1530 fles ( 300 cc water, 6 schepjes)
1830 groente ( of vers dan twee opscheplepels en een aardappeltje of potje, eigenlijk niet genoeg voor hem, heeft daarna echt nog honger)
om 1900 een fles met 300 cc water en zes schepjes daarna heerlijk slapen tot de volgende ochtend.

Tussendoor geef ik nog water en rijstewafel of iets dergelijks.

Succes.
Carina

Grappig hé, het worden al van die echte mensjes die veel eten of weinig eten. Kortom, net als wij gewoon hun voorkeur hebben!

KT

Hoi hoi!!

IK moet zeggen..hier valt het op zich mee. het is nu 'normaal' wat ze binnen krijgt.
In het begin at ze heeeeeeeeel veel, maar ze had dan ook een hoop in te halen.

Mag ik vragen waarom je 300cc water met maar 6 (of 7, weet het niet meer precies) schepjes erbij doet CMkunst??

Ik had ergens anders al B'Elanna's schema geplaatst, maar nog een keer kan geen kwaad ;)

8.00 pap in fles van 200cc
12.30 boterham en 150cc opvolgmelk
17.30 prakkie (200/250 gram) en een toetje
19.00/19.30 opvolgmelk 200cc

Tussendoor een beetje thee/diksap en een nijntje koekje.
Fruit lust ze niet en mist ook niets in de ochtend (het zal wel)

Groetjes Debby mv B'Elanna

hoi hoi

ik ken je probleem.ik heb dat gevoel ook hoor dat ik de hele dag maar aan t proppen ben

ik ben vanmorgen na t bureau geweest en daar zeiden ze dat ik over moest gaan na 3 flessen van 200 cc
jamie krijgt nu dus

8.00 pap
10.00 fruit dan na bed tot 12.00
om 12.00 een boterham die hij maar een klein beetje opeet.
dan laat ik hem ff spelen en als hij begint te mopperen geef ik hem een fles van 200 cc deze drinkt hij meestal niet helemaal leeg.omdat hij eerder al een boterham heeft gehad.
dan krijgt hij smiddags rond 14.30/15.00 een beetje roosvicee en een soepstengel en dan weer na bed tot 17.00 dan krijgt hij warm etene en een danoontje
en dan om 19.00 weer een fles van 200   cc en dat is de enige fles die hij compleet opdrinkt!

mama ik zou je niet zo druk maken om of dat t eten op is ja of nee
heb ze honger dan eet ze en geen honger dan eet ze minder,dat doen we zelf ook he

groetjes debbie

Terug
Bovenaan