zoveel herkenning..

Hallo allemaal,
Ik reageer niet meer zo vaak op alle berichtjes,maar lees nog wel regelmatig alles.
Het voelt allemaal erg dubbel momenteel..aan de ene kant hebben we nog hoop maar aan de andere kant...
De dag voor kerst hadden we het laatste onderzoek van mijn man en hoewel we de 18e pas de uitslagen officieel krijgen zijn we toch erg bang..bij de echo was te zien dat er geen ader naar de balzak loopt waardoor het allemaal te warm wordt en hij dus w.s alleen maar dode zaadcellen produceert...een operatie is zeer w.s uitgesloten.(de oorzaak is trombose in het verleden)
Heeft iemand hier ervaring mee??? Momenteel wachten we even de 18e af wat de rest vd uitslagen brengt(bloedonderzoek en semenonderzoek),maar ondanks positiviteit maakt het ons ook bang...
en toch hoop je ook elke maand weer op een spontaan wonder...

succes allemaal!
gr. petra

Hoi Petra,

Ik wil even laten weten dat ik aan jullie denk! De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik hoop dat er eentje jullie kant op gaat komen.

Wij staan ingeschreven voor adoptie en dit geeft ons erg veel rust. Hoe dan ook we worden in ieder geval ouders. Ik weet natuurlijk helemaal niet of dit iets voor jullie is maar de wachtlijsten zijn zo asociaal lang dat het inschrijven alleen al de moeite waard is ook als je er nooit gebruik van zal maken.

Ik hoop uiteraard dat jullie een kleintje van jullie zelf gaan krijgen.
Ik zal in ieder geval voor je blijven duimen!!

dikke kus inge

Hoi Inge,

Ik las dat jullie op de lijst staan voor adoptie. Kun je in het kort uitleggen hoe dit gaat en eventueel de kosten ervan?
Onze gedachten gaan er ook naar uit mocht het allemaal niet gaan lukken.

Wen

Hoi Wen,

Wij hebben dit gedaan omdat het probleem voornamelijk bij mijn man ligt en we KID niet zien zitten. Dan ben ik wel de moeder maar is een donor de vader. Wij hebben de stelling of van ons allebei of niet van ons allebei. Maargoed ik ken ook mensen die dolgelukkig zijn met hun kindje door KID. Daarnaast vinden we het een bijzondere gedachte dat je een kindje zonder kansen een goede toekomst kan geven. Mochten we nu 1 kindje op de normale manier krijgen dan zou een 2e via adoptie nog steeds een optie zijn. Ik heb een beetje lak aan die dooddoener dat zo'n kindje dan baggage heeft. Heb je al gezien hoeveel probleemkinderen er in nederland rondlopen die uit normale gezinnen komen maar toch ontsporen. En die zijn dan gewoon biologisch.
Maargoed nu wordt ik te langdradig dus nu even het antwoord op je vraag.
Al met al duurt het 5 tot 6 jaar voordat je een kindje krijgt. Dit is ook afhankelijk van welk land je kiest, of je een baby wil of bv een peuter enz. De inschrijving kost in eerste instantie niets. Pas als het balletje echt gaat rollen dan komen de kosten. De cursus die je verplicht moet volgen kost alleen al 900 euro. Maargoed je staat eerst zo'n 2 jaar gratis op de wachtlijst voordat ze dit traject met je ingaan. Dan ga je het traject in en ben je nog eens 2/3 jaar onderweg. (zoals het nu gaat. hopenlijk wordt het traject ooit versnelt) Je kunt je inschrijving altijd annuleren als je er toch vanaf wil zien.

Je moet even gaan naar www.adoptie.nl. Hier kun je alle info vinden. Je moet een formulier invullen en dit opsturen naar het ministerie van justitie (zo was het bij ons in ieder geval). Je krijgt dan een inschrijfbewijs en een nummer en dat moet je goed bewaren. Vervolgens moet je wachten tot ze contact met je opnemen en dat duurt dus een jaar of 2.

Veel succes!
lfs Inge

Hoi inge,
Lief dat je reageert,ik heb ook steeds aan je moeten denken na dat rot bericht van vorige maand.
Wij hebben inderdaad al vluchtig gedacht over een donor en denken daar dus net zoals jullie over. Wat betreft adoptie vind ik het heel dubbel allemaal; de wachtlijst,een cursus en de kosten...het slaat gewoon nergens op eigenlijk want iedereen kan een kind op de wereld zetten...(de meesten dan..) en als dat niet lukt kun je er wel een adopteren,maar het duurt wel heel erg lang en je moet nog een cursus volgen ook!!!Als je zelf van een kind bevalt hoeft dat toch ook niet?al zou het in sommige gevallen wel goed zijn. ik begrijp het wel,ze willen de beste ouders voor een kind,maar juist degene die voor adoptie gaan omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen lijken mij juist de beste ouders omdat die het zo graag willen!!
ik vind het allemaal erg moeilijk,maar ben blij dat de instanties er zijn,zo hebben een aantal kinderen toch nog kans op een fijn gezin.
wij wachten nog even af enkijken dan even verder.
Ik ben blij dat het jullie in elk geval rust geeft en ik hoop dat jullie ook snel mogen genieten van een kleine,of het nu via adoptie of van jullie zelf.
gr. petra

Hoi,

Ja ik weet het. Het systeem is vreselijk bureaucratisch. De cursussen gaan niet zozeer over het opvoeden van een kind. Het gaat met name over waar je rekening mee moet houden als je een kind adopteert. Over het land e.d.
Maargoed dat het zo lang moet duren is inderdaad vrij triest. Daarom staan wij maar vast ingeschreven voor het geval dat. Ik weet zeker dat we net zoveel van zo'n kindje kunnen houden namelijk.

Ik hoop toch dat het voor jullie en voor ons niet zover hoeft te komen.

gr.Inge

Hoi inge,

Dat van die cursussen heb ik dan idd verkeerd begrepen;dat is dan toch wel weer meer positief.En idd ik ben het helemaal met je eens dat je net zoveel van zo'n kindje kunt houden als dat je het zelf negen maanden zou dragen!! Mochten wij alsnog die weg inslaan dan kom ik bij je terug voor info,bedankt!
gr. petra

Terug
Bovenaan