zoveel huilen s avonds

Hallo,
ons dochtertje van 6 weken oud is een lieve baby, maar erg onrustig. Overdag en 's nachts is er niks aan de hand. Sinds een paar dagen baker ik haar in 's nachts en slaapt ze zelfs lekker door. Nu is het probleem eigenlijk dat ze na haar fles van 19.00 uur tot haar laatste fles van 23.00 uur huilt. Ze is dan altijd wel even te troosten, maar vervolgens begint ze weer opnieuw. Fopspeen accepteert ze niet, hoogstens mijn pink. Volgens mij zijn het geen krampjes, want als je haar bij je neemt houdt ze op. Nu zitten wij dus al weken eigenlijk elke avond met haar op de arm, anders huilt ze echt de hele avond. Kan dit het beruchte huiluurtje zijn (in ons geval dus eigenlijk huiluurtjes?) Het gekke is gewoon dat ze ophoudt na haar laatste fles en gaat ze dus gewoon slapen. Is dit herkenbaar voor iemand?? Groetjes Laura
 
Ja, ik denk dat het de beruchte huiluurtjes zijn. Onze zoon had hier ook last van op die leeftijd. Het is met 10 weken vanzelf weer verdwenen. Het is vervelend, maar wel noodzakelijk voor haar ontwikkeling :)!!
 
hallo

het lijkt net of ik mijn eigen verhaal lees
onze dochter is ook 6 weken en heeft precies hetzelfde.
ze krijgt om 7 uur de fles en huilt dan tot de de volgende fles.
als we haar uit bed halen en ze ligt nop de arm dan is het goed en valt ze soms in slaap.
op het consultatiebureau zeiden ze dat het huiluurtjes zijn.
ze slaapt na de laaste voeding door tot smorgens 6 uur
 
Mijn dochtertje heeft het ook gehad met 6 weken. Wij dachten krampen, maar later kwamen we erachter dat het een soort ontladen was. In die periode leren ze weer zoveel nieuwe dingen en dat is 'eng'. Het liefste zijn ze bij een bekende en jawel, dat zijn de mama's. Met als gevolg een lamme arm. Bij mij heeft een draagdoek toen goed geholpen. Mijn handen vrij, mijn dochter blij. Na een tijdje was het bijna vanzelf over. Een klein huilbuitje voor het slapen, in onze armen en dan was ze zo moe dat ze daarna heerlijk sliep. Het lijkt een periode die je met geduld, maar vooral met liefde doorkomt (ik bedoel daarmee te zeggen dat laten huilen geen oplossing is, ze worden vaak overstuur ervan).
Succes!
 
Mij is toen op het cb verteld dat baby's van deze leeftijd vaak een vast huilmoment op de dag of avond hebben. Vermoeind voor jullie, maar dus heel normaal en het gaat vanzelf weer over.
 
Hoi Laura,

Ook voor ons heel herkenbaar, al wil het ook wel eens overdag voorkomen! Maar meestal is het 's avonds vanaf een uur of 5-6 tot half 10, 10 uur bij ons. Want onze zoon (nu 7 weken) krijgt geen latere fles. Dan gaat hij eerst in bad, dan fles en dan naar bed. En inderdaad, zonder problemen, bijna altijd gelijk slapen. Gek he. Het schijnt echt over te gaan. Laten huilen is inderdaad geen optie (overstuur, overgeven). Wij eten dus meestal pas om 22 uur. Terwijl ik dan al doodop ben en liever naar bed wil. Of we eten om de beurt, ook niet gezellig.

Ik hoop ook dat het snel over gaat!! Want het is zowel voor hem als voor ons slopend! Veel succes!
Groetjes,
Machteld
 
Hoi,
bedankt voor jullie reacties. Dus toch huiluurtjes, gelukkig maar, want die gaan vanzelf over. Het gekke is dat ik nog een zoontje van 2 heb en dat ik me dat helemaal niet meer kan herinneren bij hem. Maar goed, het is niet zo dat ik er gek van word, alleen ga je je zo snel afvragen of ze niet ergens last van heeft. We houden gewoon vol en wachten op de eerste echte lach. Groetjes en veel plezier met jullie kindjes...
 
OOk bij onze dochter is het vanaf 18 uur tot 21 uur (haar laatste voeding) zzo dat ze bij ons wil zijn. Ik heb dat geaccepteerd en maak er nu juist gezellige uurtjes van. Lekker met haar spelen. Na haar laatste voeding is ze dan moe genoeg en gaat dan snel slapen. Ik dacht eerst ook dat ik het niet moest accepteren en legde haar dan in de kinderwagen of in bed, nmaar het bleef huilen. Sinds ik er zelf wat relaxter mee omga, voelt het voor haar en voor mij juist heel fijn.
 
Terug
Bovenaan