zoveel ineens

A

Anoniem

Guest
hoihoi,

ik ben natasja en ben net nieuw hier op het forum. Sinds anderhalve week   ben ik erachter gekomen (na 3 zwangerschapstesten) dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje en vraag me allemaal af wat ik ermee aanmoet. We hebben besloten na veel uitleg en gereken het te houden. Nu vraag ik me af of ik eerst naar de huisarts moet of hoe werkt dit allemaal hihi.
ben erg onzeker over van alles heb veel buikpijn(alsof je ongesteld moet worden) herkennen jullie dit en wat gaat er nog meer gebeuren vanaf hoeveel weken kun je het zien(krijg je dikke buik)
er spookt veel door mijn hoofd en dacht misschien kunnen jullie mij helpen???

groetjess onzekere  natasja

hoi natas,

gefeliciteerd met je zwangerschap
dat ongi gevoel in je buik is normaal hoor zolang je geen bloed ziet is er niks aan de hand
je hoeft niet perse je huisarts te bellen je kan ook gelijk een verloskundigepraktijk bij jou in de buurt bellen
ik begrijp dat je door je pil heen zwanger bent geworden
waarschijnlijk krijg je na dat je een afspraak hebt gemaakt al snel een termijn echo
om te kijken hoe lang je al zwanger bent

heel veel succes en geniet van je zwangerschap

liefs ilona

Hai Natasja,

het is inderdaad erg veel he, wat er op je af komt. Dat wordt nog veel erger hoor hihihi.
Maar om antwoord te geven op je vragen.
Je moet wel even je huisarts op de hoogte stellen, maar je hoeft niet langs. Denk wel aan het aanpassen van eventuele medicijnen die je slikt. Je kunt nu al een afspraak maken bij een willekeurige verloskundige (adressen in je gemeenteboekje of goudengids.nl of telefoongids.nl) De eerste afspraak vindt meestal tussen de 8 en 12 weken plaats. Zij kan dan een termijnecho maken of je doorverwijzen naar het ziekenhuis voor deze echo. Ook zul je een bloedonderzoek krijgen voor hiv, bloedgroep en dergelijke.
De buik is heel verschillend, het zou zomaar kunnen dat heel binnenkort je strakkere broeken al niet meer zo lekker gaan zitten. Maar de echte buik (die dus voor andere ook zichtbaar is) laat waarschijnlijk nog wel even op zich wachten. Ik ben nu bijna 13 weken en ik kan het alleen zien zonder kleding aan of met strakkere kleding. Ik heb wel al broeken die ik niet meer aanpas jippie!!!

Het is al met al wel een heel verhaal geworden he? Maar het is ook niet niks hoor, zo'n zwangerschap. Geniet er in ieder geval maar van en als je nog meer vragen hebt.....

Groetjes Peet

Hallo nastasja,

Allereest nog gefeliciteerd, ik neem aan dat jullie dat er blij mee zijn. Er gebeurt veel met je lichaam nu je zwanger bent. De buikpijn/ongipijn die je beschrijft is heel normaal, bijna iedereen heeft dat in het begin.
Je hoeft niet persé eerst naar je  huisarts, maar misschien is het wel verstandig. Hij/zij kan je namelijk precies uitleggen wat je nu zoal moet doen en  niet moet doen. Zo is het wel erg verstandig om meteen  te beginnen met  foliumzuurtabletjes, deze zijn bij elke drogist en de meeste  supermarkten te krijgen.
Je zult wel onder  controle moeten bij een  verloskundige, meestal maak je de eerste afspraak daarvoor bij  6 weken zodat je met 9 weken voor het eerst daarheen kan.
Het duurt nog wel even voor je  echt een buikje krijgt, pas vanaf  ong 12 weken begint ie een beetje te groeien. Bij mij kon je het pas met 17  weken echt  zien.
Ik hoop dat ik je wat antwoorden heb kunnen geven.

Groetjes Tara (23 weken zwanger)

Hoi Natasja!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gelukkig is er t forum waar je zooooooveel info. uit kunt halen!!!! Rustig aan laat t gewoon op je afkomen...
Dat onzekere gevoel moet je proberen in evenwicht te brengen met positieve dingen, bijvoorbeeld dat er een leventje in je groeit, t blijft een wonder.
'Buikpijn' is vervelend, dat ongi gevoel had ik voor t eerst tijdens m'n eerste zwangerschap (als ik ongesteld was had ik nergens last van!) Zo zijn er nog -tig kwaaltjes maar t kan net zo goed dat je nergens last van hebt!!!!
Sterkte!
groetjes,Priscilla

Hoihoi iedereen,

Ten eerste heel erg bedankt voor jullie reacties heb er erg veel aan.
Verder ben ik nog steeds niet ongi haha en kan het nog bijna niet geloven
Gister hebben wij de famillie ingelicht en die waren erg bij.
Nu nog 1 vraagje ik ben zoin paardrijmuts hahahaha en vroeg mij af of ik gewoon
nog kan rijden of dat het verstandig is om het niet te doen heb een eigen paard waarmee
ik nog 2 wedstrijden heb staan om te rijden dus vandaar hihihi

groetjesssssss

Terug
Bovenaan