Zoveel last van tandjes?

<p style="text-align: left;">Mijn zoontje had zonder dat wij het door hadden ineens 2 tandjes, dus daar hebben we niets van gemerkt. Inmiddels lijkt er wel om de 4 dagen een tand bij te komen en zit hij inmiddels ook al op tand 6, waarbij we bij de laatste 2 dit wel aan hem merkte (hangerig, niet willen eten, veel bijten op dingen), maar dit was vaak na 2 dagen weer over. Sinds gisteren is hij echt vaak ontroostbaar, bijt echt op van alles en ook hard, heeft rode wangen en wat verhoging. Dit kan natuurlijk wat anders zijn, maar hij heeft ook niet veel zin in eten (behalve koud eten zoals yoghurt) en ik mag absoluut niet aan zijn mondje komen. Maar met name het vele huilen en alles in zijn zijkanten van mijn mond aan het stoppen lijkt mij een tandje (of 2). Maar kunnen ze hier ineens zo erg veel last van hebben? Zetpillen heb ik al gegeven, maar de nachten zijn drama en overdag gaan ook niet super. Herkent iemand dit? </p>

Geen ervaring, of nu misschien toch wel?
Onze zoon is vandaag ook niet zichzelf. Hele dag hangerig, veel ontroostbaar huilen, knalrode wangen en lichte verhoging. 
Als ik met mn vinger in zn mondje voel, zijn er onder in t midden 2 bultjes. Hij blijft maar op mn vinger bijten met zn kaakjes. 
Zou dit t eerste tandje zijn wat doorkomt? Wel vroeg nog lijkt me met ruim 4,5 maand

Hoi, heb je zijn temperatuur gecheckt? Hou het in de gaten.
Mijn zoontje had ook geen last van zijn eerste tandjes maar wel bij het doorkomen van z’n kiezen en vooral bij de bovenste hoektanden. Of het daardoor kwam weet ik niet maar hij werd erg ziek, koorts overgeven hoesten hele dag kunnen slapen en als hij wakker was huilen en hangen bij ons.. 

Zou goed kunnen. De eerste tandjes hebben minder oppervlakte en zijn snel door het tandvlees heen, masr hoektanden en kiezen zijn natuurlijk veel groter. Mijn dochters kregen ze ook allemaal achter elkaar. De jongste is nog bezig heeft al 8 tanden, de 9e een kies is net door en 10t/m12 kunnen ook elk moment doorkomen. 

Terug
Bovenaan