zoveel onzekerheid!!! 27 week zwanger.

Hoi allemaaal,

Ik heb al een keertje eerder een berichtje gestuurd over mijn situatie. Dit is een update en zijn er ook andere moeders die dit mee maken of hebben meegemaakt en hun ervaringen zou ik graar wel willen weten.
Inmiddels heb ik met 25 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ik dus al weeen had. Gelukkig hebben die weeen niks gedaan. Waardoor ik de volgende ochtend weer naar huis kon maar mocht nu bijna niks meer doen. Nou dat kan ik dus ook inmiddels niet meer. Bij elke stap die ik zet wordt mijn buik keihard en als ik daar mee doorloop wat ik dus had gedaan dan komen er weeen. Maar goed. Dit komt omdat mijn baarmoeder veels te groot is voor de duur van de zwangerschap. Ik ben nu 27 weken zwanger maar mijn buik is zo'n beetje op zijn eind. Dit houd in dat ik veel eerder ga bevallen. Dat mijn buik zo groot is komt door een goedaardige tumor van de placenta die maar door groeit, daarnaast is het kindje veels te klein. De andere dingen die er toen gezien waren zoals echodense darmen groeiachterstand te grote placenta dat komt dus door die tumor. Alleen er was ook een te grote hoeveelheid eiwit gevonden in het vruchtwater en daar hebben ze nu niks over gezegd. Met 28 weken krijg ik injecties voor het rijpen van de longetjes. Ik ben het helemaal zat. Ik kom nergens meer!!!! En daar komt bij dat ik mijn kindje door dit alles dus niet voel of bijna niet, en daar maak ik me toch ook wel zorgen om. Ik heb het nu ook al weer 2 dagen niet gevoeld. En anders voel ik het misschien 2 keer, denk ik. Ik heb al 2 dochters en die voelde ik altijd super goed, maar dit is zo anders. A.s. maandag moeten wer weer in het ziekenhuis zijn en krijgen we weer een super uitgebreide echo om te kijken hoe het er voor staat. Er is ons heel duidelijk verteld dat als het niet goed groeit dan halen ze haar. Ik maak me zoveel zorgen alles is gewoon teveel op dit moment. Ik leef zo naar maandag toe en ben ook heel erg bang dat ik moet blijven. Afgelopen dinsdag kon ik nog makkelijk mijn jasje dicht, donderdag lukte dat niet meer. Zo snel groeit mijn buik. De rand van mijn baarmoeder zit ongeveer 3 vingers onder mijn borsten.. En dat bij 27 weken. Pffffff. Wie heeft ook zoiets of wie weet raad?
Groetjes Yvonne

Hey Yvonne,

Ik heb dit dan wel niet, maar ik wil je ongelofelijk veel sterkte toewensen! Het moet ongelofelijk zwaar wezen voor je, al die onzekerheid, en dan ook nog eens de angst om je kindje! Heel veel sterkte en succes in het ziekenhuis maandag! Ik hoop voor je dat je kleintje groeit, en dat het eventueel nog even kan blijven zitten, des te beter straks voor je kindje, ook al is het voor jouzelf geen pretje! Meis sterkte!!

Liefs

Hoi Yvonnne - wat een verhaal zeg, inderdaad niet te geloven. Wat een zware zwangerschap op deze manier. Ik hoop van harte dat je kleine flink groeit en zoveel mogelijk tijd krijgt om door te groeien. Ik kan je helaas ook niet helpen met raad maar ik wens je héél veel sterkte!

Jeetje meid, wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van die machteloosheid en er heel onzeker van wordt als je je kleintje zo slecht voelt. Die bewegingen in je buik hoe minimaal ook geven je toch steeds die bevestiging dat tot zover alles oke is. Heel veel sterkte en succes maandag en ik hoop dat je kleine stiekem een goede groeispurt gemaakt heeft en nog eventjes blijft zitten.

Groetjes Elain

Ook ik heb dit zelf niet meegemaakt maar wel een kindje verloren....ik begrijp dus heel goed waar jij bang voor bent...

Eigenlijk hoop ik dat je maandag moet blijven, niet natuurlijk omdat je dan niet thuis kan zijn bij je andere kindjes maar wel omdat ze je dan 24uur per dag in de gaten kunnen houden.
Meid ik kan alleen maar zeggen dat als je je kindje 2dgn niet voelt en onzeker bent, bel de gyn dan en vraag of ze even luisteren of een echo maken...ik kan je verzekeren dat dit mij zo opluchte in mijn tweede zwangerschap...

Ondertussen duim ik dat het kindje goed groeit en dat je baarmoeder even stopt met groeien...

Heel veel knuffels en sterkte
Randy mama van Ninthe* 18-11-2006 en Nova 21-5-2008 en nu 11wk+2dgn zwanger

hoi meid. idd wat een verhaal. eerst 1 dingetje: stress voorkomt dat je kindje groeit, dus zoek maniertjes om liggend te ontspannen en je niet drukker maken dan "nodig is".(voor zover mogelijk) een vriendin beviel 8 weken te vroeg, ze had teveel stress tijdens de zwangerschap (vader kon elk moment sterven, vriend woonde 150km verderop, geen eigen huisje gevonden, ex die lastig was) en haar baby was heel klein, veel op ic gelegen maar is nu thuis (5mnd oud inmiddels) en ze is zo'n leuk pittig meisie die het heel goed doet. ondanks de hele lastige start en angstige momenten. ik hoop dat jouw tumor niet bedreigend voor jou of de kleine wordt. als het zo snel gaat kunnen ze jou niet opnemen? daar heb je beter medisch toezicht en jij meer aanspraak van het personeel enzo. heel veel sterkte en succes

Terug
Bovenaan