Zoveel pijn

He meiden,

Ik zit met een probleem, en voordat ik de HA of verloskundige bel wil ik graag eerst informtie op doen en vergelijken misschien dat een van jullie er evaring mee heeft..

Ik ben nu 20+4 weken, en heb een ongelovelijke pijn bij mijn bekken en schaamstreek, vooral als ik in een kleermakerzit zit kan ik van de pijn mezelf niet meer verzetten.. van de week urine laten testen op blaasontsteking, het was geen blaasontsteking maar de urine was ook niet schoon genoeg dus toch voor de zekerheid een kuurtje gekregen..

Heeft iemand het zelfde? of iemand misschien iets met de bekken gehad?

Liefs
 
Ik had het ook, kan zijn dat je bekkeninstabiteit hebt, kan tijdens je zwangerschap heel erg last van krijgen, ik ben zelfs moeten stoppen met zwemmen en wAndelen omdat het zeer deed na al die inspanningen het heeft een week of vier tot vijf geduurd bij mij daarna is het vanzelf overgegaan, nu ben ik 39+4 heb terug zeer rond mijn schAamstreek en bekken maar is wel normaal :d Ik zou me niet direct druk om maken amaar als de pijn echt doorzet kan je naar de ha die stuurt je door naar fysiotherapeut, neem het van mij Aan yoga is een definitieve hulpmiddel voor, om je bekken te trAinen ik heb het zelf niet gedaan omdat ik 8 maanden misselijk ben geweest ging gewoon niet , nu het nog kan zou ik je aanraden om het te doen

Verder nog verl succes

Liefs xxx
 
Hey, ik had ook rond die tijd pijn in mijn bekken en onderrug. Ik heb lopend en staand werk, dus ben toen wat minder uurtjes per dag gaan werken en ben doorverwezen naar de fysio. Dit heeft mij heel goed geholpen. De fysio raadde me wel aan zoveel mogelijk rust te nemen en ik kreeg goede adviezen betreffende mijn houding, zowel staand als zittend.
Ik ben er toen erg van opgeknapt. Sterkte, ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Klinkt inderdaad als bekkenpijn. Dat is een branderige pijn met steken in de schaamstreek (schaambot) en ook in je stuit en onderrug. Probeer gespreide benen zoveel mogelijk te voorkomen en doe alles zoveel mogelijk symetrisch, zoals omrollen in bed (als een kip aan spit dus). Zware klussen, zoals boodschappen tillen en stof zuigen niet meer doen.
Ik zou de vk bellen en als die tot dezelfde conclusie komt zsm een bekkenfysio zoeken. Die kunnen je goede tips geven om je bekken te ontlasten maar wel de spieren sterk te houden/maken.
 
Bedankt meiden, de pijn is echt soms zo erg dat ik als ik in kleermaker zit op bed zit ik gewoon moet omrollen omdat ik me benen dor de pijn niet meer omhoog krijg, morgen de vk toch maar even bellen.. helaas kan ik niet rustiger aandoen de verhuizing komt eraan we hebben een huisje en daar moet nog veel gebeuren ..


liefs
 
Herkenbaar... Ik heb er nu ook last van. Ben nu 19 weken

Ik heb dus blaasontsteking met bekkenklachten.

Ik werk in de thuiszorg als verpleegkundige, maar helaas is dit niet haalbaar meer ivm de pijn... Dus tijdelijk ben ik telefoniste bij de thuiszorg.
En toevallig ben ik gister voor het eerst naar bekken fysio geweest. Dat heeft me behoorlijk veel geholpen. Je moet nu bewuster van je lichaam (houding) worden...
En voor de rest doe ik dus niet veel meer, kan ik ook niet meet.
Huishoudelijke dingen die ik doe, is zittend mbv strijkstoel. (koken , afwassen, strijken, enz)
En gewoon veel rusten... :(

Sterkte en succes!!!
 
Het klinkt idd als bekkenpijn. Ik zou dan niet meer in kleerakerszit zitten als het je zo'n pijn doet en advies vragen aan je verloskundige en als de pijn aanhoudt een verwijzing voor fysio voor je bekken.
 
Terug
Bovenaan