Zoveel slapen !

Mijn zoontje is bijna 2 weken oud en ik moet hem voor iedere voeding wakker maken. Soms lukt het niet eens. Is hij in een hele diepe slaap. Het is nu al 2x gebeurd dat hij dus een voeding niet heeft gehad. Ik ben bang dat hij te weinig binnen krijgt... Of maak ik me zorgen om niets?
 
Ik denk dat het heel goed is, dat je zo alert bent. Vooral jonge baby's kunnen namelijk moeite hebben met het bewaken van hun eigen voedingsbehoefte. Voeden op verzoek is een breed begrip: dat kan zijn op verzoek van de baby, maar als het nodig is zeker ook op verzoek van de ouders. Om ervoor te zorgen dat het kindje toch voldoende binnenkrijgt, kan wat extra hulp van de ouders dan idd nodig zijn. Ik denk dat het aan te raden is om je zoontje wakker te maken voor de voeding en naast het benodigde aantal voedingen per etmaal (voor zo'n jong kindje in ieder geval acht voedingen, bij borstvoeding geldt geen maximum) ook de groei (100-200 gram per week), het aantal plasluiers (in ieder geval zes kletsnatte katoenen luiers of vier zware wegwerpluiers per etmaal, de urine moet licht van kleur zijn en mag niet sterk ruiken), de poepluiers (zeker de eerste weken meerdere malen per dag zachte, lichtgekleurde ontlasting) en de tevredenheid en alertheid in de gaten te houden.
Naarmate hij wat ouder wordt, zal hij meer kracht en energie hebben om zijn eigen voedingsbehoefte zelf te gaan regelen.
 
hoi hoi,

Ik denk dat je je zoontje gewoon wakker moet maken hoor.
Wij hebben dat met onze dochter (ze wordt bijna 3) ook gehad. Ze was en is een ontzettende slaapkop
Wij maakten haar altijd wakker voor een voeding en legden haar daarna weer terug in bed en ze sliep weer vrolijk verder.Ze moeten toch een bepaalde hoeveelheid binnen krijgen. Hij is dadelijk vanzelf wel wat meer wakker.
Ons zoontje nu 3.5 maanden slaapt veel minder en wordt wel wakker voor een voeding. Dus nu hebben we dat probleem niet,maar ik moet er wel aan wennen dat hij veel minder slaap nodig heeft.

Dus ik zou adviseren gewoon wakker maken.
Succes
 
Hoi,

Ik heb ook een zoontje van twee weken die borstvoeding krijgt,
Omdat hij snel op zijn geboortegewicht zat en goede volle luiers had mocht hij om de vier uur gaan drinken. Zelfs dan moet ik hem soms nog wakker maken, maar hij komt ook zelf wel eens na drie uurtjes. Ik zou goed zijn luiers in de gaten houden, maar ik zou hem wel wakker maken voor zijn voedingen hoor!! Wellicht kan je naar het inloopspreekuur om hem te laten wegen, Kunnen ze meteen vertellen of hij ook al om de vier uur mag drinken, dan komt hij misschien wel zelf?!
Nou succes, komt vast goed!!
 
Hi Linn,

Ik zou je kindje ook echt wakker maken!!
Het kan zijn dat zijn bloedsuikerspiegel zo sterk daalt dat hij er zelfs loom van wordt.

Heb je in je zwangerschap problemen gehad met je eigen suiker? Of veel gewicht aangekomen? Of was je baby misschien meer dan 4000 gram bij de geboorte?

Veel succes,
Groetjes
 
Hoeveel weegt hij en hoeveel drinkt hij??

Of is het al gelukt? Als onze kleine te moe is, kun je wel willen dat hij drinkt, maar krijg je er echt niets in. En zolang het totaal een beetje in de buurt komt van wat hij moet hebben, maak ik me er niet druk om! Net als in de buik: hij zorgt er echt wel voor dat ie krijgt wat ie nodig heeft!
 
Terug
Bovenaan