Zoveel vragen en onzeker

Hallo allemaal, misschien is deze vraag al ergens beantwoord....heb ik niet opgelet! Ik heb vorig jaar een miskraam gehad en pas 4 weken later met de echo zag ik geen hartje kloppen.(het was dus al 4 weken eerder gestopt met leven.) De dag daarvoor kreeg ik bloedverlies. Nu ben ik weer 5 a 6 weken zwanger. Gelukkig maar heb zo'n menstruatie pijnen en verder alleen zere borsten. Ik ben niet extreem moe en misselijk. Je hoort me niet klagen hoor maar dat maakt me erg onzeker. Bij elke toilet beurt hoop ik op een schone onderbroek en bedenk me ook dat dat dus eigenlijk ook niets zegt.Ik slaap er verschrikkelijk slecht door. Over twee weken mag ik pas voor de echo. Tips?

Hi,

Hier eenzelfde verhaal, alleen gelukkig zonder de miskraam! Ook ontzettend onzeker, bang, geen symptomen van moeheid e.d....

In elk geval ontzettend veel succes en geluk toegewenst!

Suzanne

Hoi, ik heb het gelezen ja!
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Jij ook succes en ik hoop dat ik over een paar weken lees dat het allemaal goed gaat!!

Groetjes

Hoi Ikke,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben zelf nu 9 weken zwanger en ben ook erg onzeker geweest. IK had ook absoluut geen last van misselijkheid en nog niet, Wel zere borsten en vermoeidheid en ook menstruatiekrampen. Toch heb ik van de week een goed echo gehad. Probeer er een beetje van te genieten, de verschijnselen zijn bij iedereen anders....

Hoi,

Gefeliciteerd!!!
Ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Niet misselijk etc. maar wel al een aantal weken flinke pijn en steken in mn borsten. En heel vaak een onderbuikgevoel alsof de menstruatie voor de deur staat. Maar dat schijnt normaal te zijn. De eerste twee weken vooral last gehad van een trekkend gevoel in mn buik van alle kanten, wat het oprekken van de baarboederbanden bleek te zijn. Twee weken geleden een mooi kloppend hartje op de echo gezien! Dus alles normaal hoor. We zijn gezegend met het feit dat we niet brakend boven de wc hangen!
Toch kijk ik nog steeds stiekem of er gee nbloed in mn ondergoed zit of aan het wc papier. Al zou een klein beetje kunnen duiden op een gesprongen adertje.
Niet vanuit gaan dat het mis gaat, maar inderdaad gewoon genieten!

Ha meid, volledig herkenbaar. Ik heb ook eerst een miskraam gehad. toen ik weer zwanger raakte was ik zo bang. elke keer was ik bang om bloed in mijn onderbroek te vinden. Als ik was slijm voelde lopen (jak) rende ik zo snel mogelijk naar de dichtsbijzijnde wc om te kijken. Niets aan de hand.... zucht.... opluchting, maar toch ben je bang dat het vanbinnen niet goed gaat! wat geen bloed zegt ook niet alles. Dus ja.... er zat neits op om maar af te wachten tot de echo. Ik heb m bij 9 weken gehad en moest dus 5 weken in onzekerheid lopen. ik heb wat gehuild en ben zelfs een keer van spanning ziek van mijn werk gegaan.
Maar toen ik de echo had, bleek alles goed te zijn. Ik kon eindelijk gaan genieten. maar ik bleef angstig.. de hele zwangerschap. Dagen dat ik me goed voelde, vol vertrouwen maar ook dagen dat ik me niet kon ontspannen en echt stress had. Toen ik de baby begon te voelen,w erd het wel beter, maar toen ging ik weer piekeren over de groei. zou het wel goed groeien, heb ik het vandaag al wel gevoeld??? Enz.... ik ben een echte piekeraar begrijp je wel. pas toen ik Loïs in mijn armen had, kon ik loslaten. Nu gaat het wel beter, al kan ik me om kleine dingen sms echt zorgen maken...

Kinderen krijgen betekent echt zorgen vanaf het moment dat je een positieve test hebt....

Afleiding was bij mij het sleutelwoord! En na de eerste echo mag je wel vaker komen als je zo snel bezorgd bent dat is wel fijn!

xxxx

Hallo daar,

Allemaal erg bedankt voor jullie reactie. Ik heb het inmiddels aan mijn ouders verteld en kan nu ook gerust lekker janken bij mijn moeder!!!
IK probeer spanningen te vermijden want ik merk dat mijn buik daar direct op reageerd!
Nogmaals bedankt!

Terug
Bovenaan