Zoveel vragen en onzekerheid..

Hoi meiden,

sinds zaterdag weet ik dat ik in verwachting ben van mijn eerste kindje. En meteen slaat de spanning en onzekerheid toe..

Ik heb inmiddels als 3 test gedaan, maar vind het nog steeds moeilijk om te geloven. (ook omdat het bij ons de eerste ronde meteen raak was)

Ik ben pas 4 weken zwanger, het is dus ook nog heel erg pril. Ben denk ik teveel bezig met hopen dat het allemaal goed gaat..

Nu voel ik bijvoorbeeld steeds steekjes in mijn lies aan de linkerkant.. wat ik ook een beetje voel in mijn heup.. Ik heb nog niet eens een verloskundige gebeld, dus ik weet niet waneer wat gaat gebeuren, maar volgens mij moet ik nog wel een aantal weken wachten op een echo.. pfff.. dat wordt ook een paar slopende weken..

Wanneer gaan jullie voor het eerst naar de vk? en wanneer kan je de bevestiging krijgen dat het goed is? dus bijvoorbeeld inderdaad zwanger en geen bbz..?

Fijne dag allemaal!
Liefs Faya

In principe krijg je tussen de 10 en 12 weken de eerste echo. Tenzij er een medische indicatie voor is. Ik krijg donderdag de eerste al. Dat komt omdat ik al in de medische malle molen zat en omdat ik 3 miskramen heb gehad. Zolang je geen groot bloedverlies hebt en niet dubbel klapt van de buikkramp kun je er wel vanuit gaan dat het redelijk goed gaat allemaal. Een bbz komt maar heel weinig voor.

Die steekjes en pijntjes zijn heel normaal. Je baarmoeder is al volop aan het werk en de boel moet opgerekt worden. Dat wordt de komende tijd nog wel erger. Je eigen niet te druk maken er over.

Hoi Faya,

Ik heb ook steeds vage buikpijn, maar dat hoort erbij (volgens mijn 4 zussen tenminste ;-)).

Ik heb woensdag een afspraak met de huisarts omdat ik ook heel veel vragen nog heb.
Ik zal hier wel even neerzetten wat ik terug heb gehoord.

Ik ben van plan er vooral veel van te gaan genieten.
Ik krijg de glimlach ook maar niet van mijn gezicht ;-)!

Groetjes Gea

Haha ja die glimlach krijg ik ook al niet van mijn gezicht! :)

Heb net de verloskundige gebeld, mag 8 november voor een intakegesprek en een inwendige echo. Ik zit dan in mijn tiende week. Zit nu in mijn vijfde week zei ze! Dus wat supertje zei klopt inderdaad. Nou ja ik heb nu in ieder geval weer wat om naar uit te kijken! Spannend hoor!

Ik ga maar proberen te genieten van al die gekke pijntjes die ik heb! Dat hoort er nou eenmaal bij! En het heeft ook wel wat! hihi!

Wanneer ga jij naar de verloskundige Gea? Of wacht je eerst de afspraak met de huisarts nog af?

Liefs

Ik wacht eerst even de afspraak met de huisarts af.
Ik hoop van hem alle informatie te krijgen die ik nodig heb. (Onder andere de namen van verloskundigen, daar heb ik namelijk geen idee van :)).

Zijn ze bij jou uitgegaan van de eerste dag van de laatste menstruatie?

ohh heel goed! ja ze vroeg aan mij wanneer mijn laatste dag was, dat was 3 september. Toen telde ze de weken tot nu en dat was week 5. :)

Ik heb via mijn verzekering aangesloten verloskundigen opgezocht, aangezien ik niet voor niks verzekerd ben! En er was er 1tje bij mij om de hoek, die zelf echo's maken. Dat vond ik ook wel belangrijk, dat je niet steeds naar verschillende locaties moet. Bovendien heeft dit praktijk s'avonds ook spreekuur.

Goh, nu dat dit gebeurd wordt het wel steeds echter! :)

Terug
Bovenaan