<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb getwijfeld of ik dit binnen dit forum zou plaatsen, maar ik maak me zoveel zorgen dat ik dit graag wil delen.</p><p>Momenteel ben ik onder controle geweest in Maastricht i.v.m. polyhydramnion (te veel vruchtwater). Hier hebben ze twee weken geleden een uitgebreide echo (GUO) gedaan om eventuele oorzaken op te sporen voor het vele vruchtwater. </p><p>De 20 weken echo was een aantal maanden geleden goed, behoudens korte beentjes. Hier hoefde ik me toen geen zorgen om te maken.</p><p>Tijdens de GUO twee weken geleden werden er geen structurele afwijkingen gevonden, behoudens weer korte bovenbeentjes en bovenarmpjes en dan het vele vruchtwater.</p><p>Nu moest ik vandaag terug voor een nieuwe echo. Ze hebben nogmaals alles bekeken maar alles was goed (hartje, nieren, rug, gezichtsprofielen, maag, blaas etc etc). Ze gaven nu toch aan dat het echt opvallend is dat de bovenarmpjes en bovenbeentjes korter zijn. Ze groeien wel volgens de eigen lijn door op de curve, maar blijft kort (bovenbeentjes 51 mm, meen ik). Alle andere metingen zijn prima, er werd een gewicht van 1500 gram gemeten wat ook goed was. De groei staat ook niet stil, dit was te zien in de curve.</p><p>Er werd uitgelegd dat dit wel opvalt en dat dit wellicht gewoon familiair/aanleg is. Op de tweede plek kwam eventuele doorbloedingsstoornissen van bloedvaten van mij naar het kindje, maar hier is naar gekeken en dit was prima. Op de derde plek kwamen de chromosomale afwijkingen.... Ze wilde ons niet bang maken maar ze gaf aan dat dit wel vaker daarbij gezien wordt. Ik ben hier enorm van geschrokken! Ik heb overigens de NIPT test gehad en deze was goed. </p><p>Ik ben nu 30 weken zwanger. Er wordt nu elke twee weken een groeiecho herhaald. Ik maak me zo ontzettend zorgen en ben echt geschrokken. Zijn er hier meer mensen met zulke ervaringen? Ik ben benieuwd naar hoe dit bij jullie is verlopen!</p>