zoveelste bijvoeding topic!!!

Sorry hoor ik weet dat hier al vaak over geschreven is maar goed, toch even een vraag.
Linde is nu 5mnden het afbouwen van de laatste fles is een ellende, als we nutrix in haar flesje doen drinkt ze het niet leeg, met als gevolg dat ze s'nachts honger heeft. En zonder nutrix is nog niet voldoende + dan kan ze niet goed meer poepen.
En fruit en groenten is met een beetje geluk een paar lepeltjes, meer krijgen we er niet in. Ze krijgt nu gewoon weer een laatste fles om 22.30uur en we bieden fruit en groenten tussendoor gewoon aan.
Wie heeft er advies voor me!! word gek van het experimenteren.
-Gewoon doorgaan tot ze meer gaat eten?
-Grotere flessen overdag en zo laatste laten vervallen?
Misschien herkend iemand dit? Ben benieuwd.

groetjes Danielle.

oh, ja heb al geprobeerd meer vocht tussendoor te geven, sap,water, allemaal geen succes!                                                  

Tess zit de ene keer op vier flessen en andere keer op vijf flessen, het ligt eraan of ze snachts wakker wordt en het tijdstip van smorgens wakker worden. Ook eet ze nog niet voldoende fuit en groente (dit vindt ze echt niets) om een fles te laten vallen. alleen krijgt ze de laatste fles al om 20.00.

Het is dus niet echt advies, ik blijf maar proberen om er groente in te krijgen en wie weet.

Sandra mv Nick en Tess

Hoi,

Ik heb het af gebouwd op deze manier;

Laatste fles rond 21.30 uur en dan naar bed. Wanneer Kay zich melde s'nachts gaf ik heb een ieniemini flesje van 60 cc water en 2 schepjes Nutrilon en héél klein beetje rijstebloem. Ik gaf dit op zijn slaapkamertje zonder de lichten aan te doen (ergens op gang licht aan zodat ik wel zag wat ik deed haha). Ik tilde alleen kay's hoofdje op en gaf zo dit kleine flesje (destijds met de Small-speen), dit omdat hij dan erg hard moest werken om er melk uit te krijgen. Hierdoor werd hij zo moe dat hij na die 60 cc meteen weer in slaap viel als ik hem neerlegde. Omdat je hem dus niet uit zijn "roes" en bedje haalt door van de kamer te gaan en het licht aan te doen, blijven ze lekker rustig en ontspannen waardoor het slapen snel weer hervat wordt. Boeren hoeft met deze kleine hoeveelheid niet. Teminste, Kay hoeft niet te boeren.

Later heb ik de laaste fles steeds meer vervroegd. En kwamen de nachten dat Kay "per ongeluk" door ging slapen..  Nu krijgt Kay zijn laatste fles om 19.00 uur en slaapt dan door tot s'morgens 07.30 uur. Als Kay nu soms nog wakker word dan geef ik hem zoals boven omschreven een klein beetje sap wat ik al klaar heb staan op de commode. Na een paar slokjes is hij weer vertrokken naar dromenland.

Ik vond dit van mezelf een goed verzonnen oplossing..

Probeer het eens en wie weet..
Laat je het even weten mocht je het gaan toepassen?

Succes!!

Esmé mv Kay

Hallo Danielle,

Ninthe ook 5mnd vindt het fruit inmiddels wel lekker, maar de warme hap is een drama!!
We hebben een maand "doorgezet" zonder succes.
We stoppen nu eerst even misschien dat  het over een week of 3 beter gaat.

Tips voor de fles heb ik eigenlijk niet.
Als jullie er geen moeite  mee hebben zou ik gewoon die fles blijven geven, tot ze beter gaat eten.

Succes Vano en Ninthe  

Hoi Daniëlle,

Bij Tijs zijn we op zaterdag na nieuwjaarsdag begonnen met bijvoeding. Nog altijd is hij er geen grote fan van maar het begint nu beter te gaan. Hij kreeg toen nog steeds 5 flessen, de laatste om 22.30 uur. Op het cb hier gaven ze aan dat je kind vanzelf aangeeft als hij/zij de laatste fles niet meer nodig heeft. Meestal is dat rond de 5 maanden als ze zwaarder zijn dan 6500 gram. Drie weken geleden luste Tijs ineens de fles van 7 uur niet goed. Hij heeft hem wel leeggedronken, maar vond alles om zich heen veel interessanter dan die fles. Hij kreeg toen wel al een paar weken rijstebloem door zijn 4e fles heen. Wij dachten dat de tijd rijp was om de laatste fles eraf te halen. Zo gezegd zo gedaan en Tijs slaapt sindsdien van 20.00 uur tot 7.00 uur. We hadden dus gelijk.
Ik zou dus zeggen, blijf de laatste fles geven zolang je zelf merkt dat ze hem nodig heeft. Je merkt vanzelf als ze hem niet meer nodig heeft. En gewoon doorgaan met groente en fruit. Dat is nu wat extra's en ze heeft het nog niet nodig. Maar ze went dan wel alvast aan wat anders.

Succes ermee.

Liefs,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan