Zover als voorbij

<p>Hallo,</p><p>ik moet even iets van me afschrijven en misschien hebben jullie nog advies. <br /><br /></p><p>ik heb samen met mijn vriend een dochtertje van bijna 15 maanden. Helaas ziet het er naar uit dat deze relatie ieder moment voorbij is. Dit is ookal eens eerder gebeurd (dit kwam toen ook vanuit zijn kant) hebben we na lang nadenken en vooral na inzien dat hij verkeerd zat en hier alles aan wilde en ging doen besloten het toch nog eens te proberen. Ik vond dit in het begin erg moeilijk omdat ik hem niet vertrouwde maar dit ging uiteindelijk naar boven verwachting goed (zijn problemen met de alcohol had hij onder controle). Ik durfde weer te genieten en plannen voor de toekomst te maken, we zijn al zn 11 jaar samen. <br /><br /></p><p>nu na een paar maanden lijkt hij het opeens (voor mij totaal onverwachts) toch niet meer allemaal zo zeker te weten. Ergens ben ik er helemaal klaar mee en bekijkt hij het zich maar, na genoeg kansen te hebben gehad. En dan toch lukt het mezelf niet om er definitief een punt achter te zetten.. </p><p>Sorry voor dit lange verhaal, het lijkt erop dat ik mezelf ergens niet begrijp en hoe ik dit verder moet aanpakken..</p><p> </p><p>liefs</p>

Wat een lastige situatie. Het is logisch dat het je niet (zomaar) lukt om er definitef een punt achter te zetten. Je bent immers al 11 jaar samen, dat is natuurlijk een hele poos! Echter moet hier wel over gesproken worden met elkaar. Waarom weet hij het allemaal niet meer zo zeker? Probeer open naar elkaar te zijn zodat jullie uiteindelijk de juiste beslissing kunnen nemen; of dit nou betekent om uit elkaar te gaan of niet. Als jullie uiteindelijk tot de conclusie komen dat het beter is om uit elkaar te gaan, zul je er misschien zelf ook eerder vrede mee hebben dat het eenmaal niet anders is. Maar misschien komen jullie tot de conclusie dat er helemaal geen punt achter hoeft. Dat is aan jullie om uit te zoeken. Wellicht met een relatietherapeut.

Veel succes en sterkte!

Dankjewel voor je reactie!
nou hij weet het allemaal niet zo zeker omdat er voor hem nog een ander een het spel is. En niet weet wat hij met z’n gevoelens moet, ergens wil hij daar zijn en ergens weet hij ook dat hij altijd hier terug komt. Dit heeft hij voorheen ook zo ervan omdat dat ook de rede was we eerder uitelkaar gegaan zijn. Maar hij erna 10000% wist dat dat het niet was en heel zeker voor ons wilde gaan. Nu lijkt dit cirkeltje zich steeds te herhalen.. en ik wil gewoon niet meer dat wij ergens op plaats 2 komen als die er na een paar weken weer achter komt en spijt heeft omdat hij wist wat hij hier thuis had. 

Misschien is het goed zelf met een psycholoog te gaan praten, eventueel daarna samen. Zij kunnen je helpen je gevoel en verstand (weer) op één lijn te krijgen en in te zien hoe je denkt en waarom je doet wat je doet. Heb er zelf bij een eerdere relatie veel aan gehad om bewuste keuzes te kunnen maken. 

Succes

Terug
Bovenaan