zovirax?

A

Anoniem

Guest
Weet iemand toevallig of je zovirax mag gebruiken als je zwanger bent? Ik heb de bijsluiter niet meer en op internet kom ik wisselende berichten tegen.

gr.
Lucienne

Om het helemaal zeker te weten is het misschien het beste even je Verloskundige te bellen, denk dat je hier ook anders weer wisselende berichten tegen zou komen.
Beter voor de zekerheid je VK bellen.

Liefs,
Janet
26 weken

Hoi Lucienne,

Ik heb op jouw vraag geen antwoord,helaas.
Maar ik wou wel even wat kwijt...Ik weet namelijk hoever je al in de zwangerschap bent.
Nou als je tegen het einde loopt (lees bijna moet bevallen),en je denkt een koortslip te krijgen of je hebt hem al, licht dan wel de vk optijd in.
Het kan namelijk heel gevaarlijk zijn voor een pasgeboren baby.
Als je voorlopig niet moet bevallen is er niks aan de hand hoor,want de baby in je buik is gewoon beschermt.
Ik ben zelf nogal huiverig ervoor ,omdat ik weet dat ik zelf twee keer een koortslip heb gehad in mijn leven,en dan blijft het dus in je lijf zitten de rest van je leven,het komt weer op als je weerstand verlaagd is.
Aan mijn kant van de familie komt het vaker voor,dus als ik straks bevallen ben hou ik iedereen goed in de gaten,ze mogen anders echt niet bij de baby,en dat is niet overdreven.
Zelfs als moeder moet je dan een mondkapje voor en je mag je kindje niet knuffelen en kusjes geven etc.

Ik heb deze informatie pas laat in mijn zwangerschap gelezen,en wil je dus alleen maar informeren en niet onnodig bang maken dat is echt niet nodig.
Maar je hoort alles over roken,au lait cru kaasjes etc,terwijl je hier weinig over hoort en het ook erg schadelijk kan zijn.

Groetjes Merel (39 wk6dg)

sorry

Ik weet namelijk hoever je al in de zwangerschap bent

dit moet natuurlijk zijn dat ik NIET weet hoever je al bent,  pfffffffff sorry hoor.

Hoi,

dit staat in de bijsluiter:

Zwangerschap

Er zijn onvoldoende gegevens om de eventuele schadelijkheid van dit middel tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen.
Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).
groeten Elke

Terug
Bovenaan