zowieso in februari bevallen

Hallo

Ik ben 24 februari uitgeteld en ivm mijn klachten laten ze mij niet langer lopen gelukkig.
Maar als de kleine niet uit zichzelf komt gaan ze me eind aankomende week inleiden en daar hoor ik verschillende verhalen over!
Volgens mij zijn er meiden hier die er ervaring mee hebben ik zou er graag wat over horen!!

Dus volgend weekend is als het goed is ons kleine mannetje er zowieso super spannend!!!
 
Hai,

Ik kan helaas niets positiefs over inleiden vertellen, sorry, bij mij hebben ze alles wat er qua inleiden geprobeerd (zelfs twee keer), maar ik kreeg maar geen ontsluiting, ja 1 cm, maar dat schiet niet op, ook stond mijn baarmoeder nog niet helemaal goed voor een bevalling. Heb ballonkatheters, gel en pilletjes gehad.

Maar ik was pas 38 weken en ik denk dat mijn kleine meid gewoon te lekker in mijn buik zat en dat ze er niet uit wilde, maar volgens mij was ik een uitzondering, want bij de meesten werkt het wel.

Ik vond het in ieder geval geen pijn doen (maar ik heb ook een hele hoge pijn grens).

Dus niet wanhopen bij mijn verhaal, er zijn veel meer positieve verhalen.

 
Hoi,

Ik kom uit aprilforum maar dacht reageer even...
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap met 43weken ingeleid, Ik had nog 0 cm ontsluiting en het kind moest er toch echt uit dus met precies 43weken werd er actie ondernomen.
Moest mij ochtends melden, eerst aan de ctg en nadat die goed was kreeg ik een infuus. Via het infuus gingen ze weeenopwekkers inbrengen..ik ben overgens nooit gestript of er is nooit gel ingebracht ofzo...alleen via infuus,.
Na een half uur kreeg ik lichte weeen en na een weer een half uur ging het hard. Had echt extreme weeeen die ik zonder pijnbestrijding wel redelijk onder controle kon houden! Na 2 uur had ik al 4 cm en na 4 uur 7 cm. Na 4 uur zat ik er even doorheen en toen werd het infuus even uitgedraaid zodat ik even kon bjkomen, slokje water kon drinken, plasje kon plegen, broodje kon eten. Na een half uur ging het infuus weer aan en binnen 2 uur had ik 10cm ontsluiting.
Na kwartier persen werd de kleine geboren.
Moet zeggen dat ik het opwekken als prima heb ervaren...kon middels het infuus zelf aangeven wat ik aan kon.
Enige nadeel bij mij was dat tijdens het persen de hartslag van mijn dochter wegviel en ik tijdens het persen alsnog een soort van in paniek raakte waardoor ik niet meer luisterde en zo hard persde dat ik totaalruptuur had...kleine domper op een prima bevalling. Bleek achteraf dat het allemaal iets te snel was gegaan voor die kleine , maar als ik gewoon rustig was gebleven tijdens het persen was het zekerweten wel goed gegaan...zodra de kleine eruit was ging het gelijk helemaal goed!

hoop dat het met jou ook zo rust verloopt...geef goed aan wat je wel en niet wil. Enig nadeel is dat je wel vastligt aan het infuus dus ik kon niet rondlopen of douche tussendoor...omdat ze hartslag van het kindje ook in de gaten houden krijg je kindje draadje op het hoofd..voel jij of je kindje niks van maar daardoor ben je dus niet meer mobiel....kon alleen op bed liggen en op een stoel naast het bed zitten...
Succes!!!
 
Terug
Bovenaan