<p>Hoi dames,</p><p>In het onderwerp lees je het al en ben benieuwd naar reacties van vrouwen die hetzelfde ervaren, want dit is zoooo frustrerend. Gaat dus om vrouwen met zwangerschapsdiabetes die ook insuline spuiten.</p><p>Ik spuit bijna 5 weken. Begonnen met langwerkende voor de nacht. Deze is inmiddels van 4eh naar 18 eh gegaan en het doet letterlijk niks. Mijn waardes nuchter zijn nog steeds hetzelfde. Sinds kort spuit ik voor het ontbijt en lunch ook 4eh kortwerkende. Daarnaast volg ik uiteraard een dieet. Beide hebben, als ik naar de waardes kijk, gewoon geen effect... wat ontzettend frustrerend is. Je doet je best en prikt vervolgens geen goede waarde (zitten wel wat goede tussen). Gelukkig niet veel echt hoge uitschieters, maar zit er altijd boven. Het frustrerende is vooral dat je insuline in je lichaam spuit, maar niet lijkt te werken. MAAR hoe DAN? Dat is wat ik denk. Het is zo frustrerend dat het geen effect lijkt te hebben. Gelukkig word ik met 38 weken ingeleid (baby is al behoorlijke groot), maar ik wil er toch alles aan doen om dat de laatste weken te beperken.</p><p>Zijn er meer dames die dit herkennen?</p><p>Nuchtere waarde is altijd eind 5 of begin 4, lunch gaat redelijk goed en ochtend en avond rond wat het moet zijn a 2 uren (<6,7). Meestal zitten die eind 6 of begin 7. Geen grote uitschieters dus (meestal), alleen zo gek en frustrerend dat de insuline niet helpt.</p><p>Groet!</p>