Zucht, alweer spruw

<p>Hoi iedereen, Mijn zoontje en ik hadden allebei de Candida infectie. Beide 10 dagen behandeld. Heb iedere dag bij hem schone kleren aangetrokken, zijn bed verschoond, spenen uitgekookt, speelgoed schoongemaakt en extra schoongemaakt. Deden jullie dit overigens ook allemaal zo veel? Nu heeft hij maandag voor het laatst nystatine gehad en ik de miconazolcreme. Nu zag ik vandaag dat hij weer spruw heeft. Ik heb verder zelf nog geen klachten. Zou het kunnen komen dat hij afgelopen dinsdag besmette melk uit de vriezer heeft gedronken? Deze hebben we nml bij de oppas niet laten verhitten tot het kookpunt. Of zou t komen dat we maar tien dagen behandeld hebben? Iemand hier ervaring mee?</p>

Hoi hoi, 
Zelf geen ervaring bij mezelf maar wel bij ons dochtertje.  Had enorme last van spruw in de eerste week al! Kraamhulp heeft er niet op gelet en cb zei oh misschien is het melk ??‍♀️ zelf naar de ha gegaan want vertrouwde het niet het ging er namelijk niet vanaf met een nat wattenstaafje, maargoed niet interessant voor jou haha, na 10 dagen was onze dochter er nog niet helemaal vanaf maar het was een flink stuk minder geworden, dus we konden het nog even aankijken en anders moesten we weer overnieuw beginnen met de nystatine. Na een paar dagen was het helemaal weg dus geen nieuwe kuur gedaan. Is het bij je zoontje wel helemaal weggeweest en is het weer overnieuw begonnen? Als hij er geen last van ondervind hoef je meestal niks te doen en anders toch weer een kuur helaas. Het enige wat wij deden aan hygiëne was spenen en flesspenen uitkoken elke dag, zelf goed handen wassen etc. We hebben geen bedden verschoond en kleren kreeg ze gewoon schoon aan als ze gedouched werd, dit was om de dag. Succes! 

oja en speelgoed heb ik toen ook niet schoongemaakt want ze was toen nog maar 2 weken oud dus ze stopte nog niks in dr mond, als ze het nu zou hebben zou ik waarschijnlijk wel het speelgoed schoonmaken want ze stopt letterlijk alles in dr mond :')

Je moet de nystatine nog een week lang door geven als de spruw al weg is! Heeft de huisarts dat niet gezegd??
Mijn dochter had een maand geleden ook spruw. Pas na 2 weken was het écht weg (er zat heel lang nog 1 klein plekje op haar tandvlees). In totaal heb ik dus 3 weken de nystatine gegeven.
Dus ik ben bang dat je opnieuw moet beginnen en echt een week doorgaan als het al weg is! Het duury een poos voordat de schimmel uit het lichaam is

@gebruiker101: Ja precies, bij mijn zoontje waren de klachten na 2 dagen weg, dus maandag was hij er vanaf (begon zaterdag) en tot en met die maandag erop zijn we doorgegaan. 
@cvb: in principe zijn we er week nadat de klachten weg waren, ermee doorgegaan. Dus zou goed genoeg moeten zijn. Alleen bij mij waren de tepels nog wat gevoelig, maar bij hem was alles weg. Oke! Dat is lang zeg. Wat deed jij verder aan hygiëne maatregelen?

O dan waren jullie er sn vanaf, na 2 dagen al.. hier duurde het zó lang! 
Ik geef flesvoeding dus dat maakte het iets makkelijker. Ik heb alleen de fles en spenen goed uitgekookt, 2x per dag. Verder niks. Geen bedden verschoond of extra schone kleding aan ofzo. Volgens mij maakt dat ook allemaal niet uit. 
Mijn kindje was ook nog maar 1 maand oud, dus speelgoed gebruikte ze nog niet.

Als het bij jou nog gevoelig was, kan het zijn dat hij het toch van jou tepels misschien weer gekregen heeft. Maar dat het bij je kleine gewoon veel sneller zichtbaar is omdat hun weerstand nog veel minder is... 

@cvb: ja, als het een maand oud is, dan speelt t inderdaad nog niet? Scheelt weer. Nou ons zoontje spuugt geregeld, dus dan moet ik t wel iedere dag verschonen...
@ mamariëlle: ja, zou goed kunnen. Ik durf t niet te zeggen waar het vandaan komt 

Terug
Bovenaan